وزارت بهداشت نحوه هزینه‌ بودجه سلامت را شفاف اعلام کند

اشتراک گذاری :

، در بیانیه پایانی دومین نشست کارشناسی مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی ایران آمده است:

«تندرستی و سلامت بزرگترین هدیه خداوند به انسان است .حکیمان و پزشکان از دیر باز وظیفه پاسداشت و مراقبت از سلامتی انسان را به عهده داشته اند و به همین دلیل، شغل طبابت امری مقدس تلقی شده  است. جامعه پزشکی ایران همواره با خدمت رسانی به مردم و جلب اعتماد ایشان  جزء گروههای مرجع و موثر قرار داشته است. بدون شک مردم ما نقش این قشرخدوم را در تمامی عرصه های اجتماعی و برهه های تاریخی خصوصاً دفاع ۸ ساله فراموش نخواهند کرد.

مسئولین عالی مقام کشور  به خوبی واقفند که شکاف بین لایه های اجتماعی و اقشارمردم و بدبین شدن ایشان نسبت به هم امری خطرناک وخلاف امنیت کشور است. اگر به بهانه کوچکترین تخلفی تمام اعضای  قشر یا حرفه مورد تخطئه قرار گیرند و فضای افکار عمومی نسبت به ایشان بدبین گردد، در آینده ای نزدیک این بدبینی فراگیر شده و همبستگی جامعه را مورد تهدید جدی قرار خواهد داد.

در همین راستا بر اعضای جامعه پزشکی لازم است که ضمن پاسداشت رسالت خود و بنا به سوگندی که یاد کرده اند ، علاوه بر عمل به وظایف حرفه ای ، از هر گونه گفتار و رفتاری که در فضای غبار آلود موجود تکدر خاطر مردم شریف میهن مان را باعث گردد ، اجتناب کنند. تصحیح روابط در خانواده پزشکی ، حفظ حقوق بیماران و همکاران، پاسداشت شأن ومنزلت بیماران در اشکال و عرصه های مختلف و عمل کردن به چارچوب های قانونی از جمله عواملی است که ضمن روشن کردن اذهان عمومی نسبت به جامعه پزشکی، خشنودی خداوند را نیز به همراه خواهد داشت .

مجمع  ضمن تشکر ازحضور  روسا و دبیران و اعضای  هیات مدیره تمام انجمن های علمی در دومین نشست نقطه نظرات ذیل را  اعلام می نماید:

۱- گرچه نظارت بر کلیه امور پزشکی اعم از دولتی و خصوصی قانوناً بعهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است مجمع انجمن های گروه پزشکی در جهت کمک به این امر و پاک نگاه داشت حرفه و رسیدن به اهداف کلان  آمادگی خود را در جهت همکاری با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی و حمایت از اکثریت پزشکان درستکار و تذکر به موارد محدود نامطلوب اعلام می دارد.

۲- وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه هزینه کردن بودجه های تخصیص یافته به بخش سلامت و توجیه آن را بطور شفاف اطلاع رسانی کند.

۳-انجمن ها آموزش اخلاق حرفه ای در نظام های آموزشی گروه پزشکی و رشته های وابسته را به عنوان یکی  از وظایف اصلی خود پیگیری می نمایند .

۴- مجمع آمادگی خود را جهت حضور فعال و موثر در عرصه رسانه ای کشور و به تصویر کشانیدن ظرفیت های معنوی جامعه پزشکی با نمایش اخلاق و رفتار حکیمانه اساتید و صاحب نظران اعلام می نماید.

۵-مجمع بر حضور گسترده انجمن ها در خدمات اجتماعی و فعالیت های نیکوکارانه مردمی تاکید دارد.

۶-مجمع انجمن ها آمادگی مشارکت نظام‌مند در ساختار نظام ارجاع،, سطح بندی خدمات پزشکی و تدوین راهنمای درمانی بالینی (گاید لاین) را دارد.

۷- استفاده از ظرفیت مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی در تدوین برنامه های راهبردی کلان نظام سلامت در حوزه های آموزشی اجرایی و نظارتی می تواند سبب  تقویت ارتباط درونی نظام سلامت  با مردم و نیازهای بهداشتی درمانی کشور باشد.

۸- مجمع انجمن های علمی آمادگی خود را به عنوان مرجع کارشناسی جهت اعلام نظر مشورتی در بهبود فرایند تهیه و توزیع تجهیزات تخصصی پزشکی ودارویی و بهره وری مناسب در این زمینه اعلام می دارد

۹- مجمع انجمن ها خواستار توجه ویژه به نقش اساتید علوم پایه و پیراپزشکی  و سایر همکاران  جامعه پزشکی از جمله دستیاران و پرستاران شریف درطرح تحول  نظام سلامت است.»

انتهای پیام/

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تبریک توافق هسته‌ای ایران از سوی «بشار اسد»/این توافق حاصل ایستادگی ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه‌ است

چ جولای 15 , 2015
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه توافق هسته‌ای را که میان ایران و کشورهای ۵+۱ حاصل شد، تبریک گفت. ‏به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد با ارسال دو پیام به آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» و «حسن روحانی» رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران این دستاورد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...