واکنش وزارت خارجه به برنامه ثریا با موضوع برجام

اشتراک گذاری :
نودیها:روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای با اشاره به سخنان میهمان یکی از برنامه‌های شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دومین سالگرد توافق هسته‌ای، این مطلب که در این برنامه عنوان شده متن برجام دقیقا همان چیزی است که ۱۴ ماه قبل از امضا شدن توسط یک موسسه آمریکایی نوشته شده بوده و آمریکایی‌ها فقط دیکته گفته‌اند را بی اساس و ادعا خواند و نوشت:
 
‎زمان این تردستی‌های ژورنالیستی مدتها است که گذشته و مردم ما فریب این صحنه‌سازی‌های سیاسی توسط تازه از راه رسیدگان ناشی و کم اطلاع را نخواهند خورد. اما جالب است که دو سال پس از اجرایی شدن برجام هنوز عده‌ای دست از عقده گشایی برنداشته و با استفاده از فرصتی که متاسفانه رسانه ملی سخاوتمندانه در اختیارشان قرار می‌دهد، بی‌محابا به ملت شریف ایران و همه ارکان نظام، که از جزء به جزء مذاکرات و دشواری های آن آگاهی داشته و دارند توهین کرده و از آن مهم‌تر عزت و استقلال کشور را ملعبه اغراض سیاسی و جناحی خود قرار می‌دهند.
‎در ادامه اطلاعیه آمده است: در مورد این ادعای مضحک پیش از این مفصلا توضیح داده شده است. برجام محصول ۲۸ ماه مذاکره فرزندان ” امین، غیور، شجاع و متدین ” همین مردم است و اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره‌کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقا نقطه قوت مذاکره‌کنندگان ایرانی است. اینکه طرف آمریکایی از همه خواسته‌های اصلی خود برای «غنی سازی صفر»، «عدم وجود راکتور آب سنگین»، «تعطیلی فردو» و … کوتاه آمده و مجبور شود پرونده اتهامی جعلی خود علیه ایران (پی.ا م . دی) را به طور کامل کنار بگذارد، قطعنامه‌های گذشته شورای امنیت را لغو کرده و در قطعنامه جدید به غنی‌سازی در ایران رسمیت بخشد، به خوبی نشان می‌دهد این اراده مردم بزرگ ایران بوده است که بر آمریکا تحمیل شده است. برجام همان توافقی است که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی که نهایتا به آن تن داد گفت اگر می‌توانست اجازه نمی‌داد حتی یک پیچ و مهره از تاسیسات هسته‌ای ایران باقی بماند و یا رئیس‌جمهور فعلی آمریکا آن را بدترین و ننگین‌ترین توافق در طول حیات سیاسی آمریکا خواند و گفت اگر او بود هرگز به چنین توافقی که باعث تحقیر این ابرقدرت در جهان شده است، تن نمی‌داد.
‎اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه می‌افزاید: چه دلیلی دارد برخی که داعیه ضدآمریکایی بودن آنها گوش فلک را کر کرده است، برعکس اصرار دارند به مردم ایران ثابت نمایند که آمریکا قادر به شکست نظام جمهوری اسلامی در مذاکرات شده است؟ چرا بر خلاف آنچه امام راحل ما به حق فرمود که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، این آقایان تلاش دارند اثبات نمایند که اتفاقا آمریکا هر کاری خواسته با مردم ایران چه در تحریم ها و چه در مذاکرات کرده است؟ چه برنامه هایی پشت پرده وجود دارد آنهایی که شعارهای ضدآمریکایی آنها از همه بلندتر است، اصرار دارند امید و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و آمریکا را در ذهن مردم قدرتمند جلوه دهند؟ چنین تلاشی با خواست و اراده صهیونیست‌ها، جنگ‌طلبان آمریکا و برخی مرتجعین منطقه چه تفاوتی دارد؟
‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه خاطرنشان کرد: سوال از مسئولان ارشد رسانه ملی آن است که در هنگامه‌ای که استحکام درونی برجام و پشتوانه حقوقی و بین المللی آن، موجب صف‌بندی جامعه جهانی در کنار جمهوری اسلامی و در مقابل آمریکایی ها شده و آنها را در معرض انزوای سیاسی بی سابقه ای در جهان و حتی نزد متحدین سنتی خود قرار داده است، پخش چنین دیدگاه‌های متوهمانه و یا مصاحبه‌های سخیفِ ساختگی علیه برجام، که نتیجه آنها جز تحقیر ملت رشید ایران و  زیر سوال بردن حیثیت ملی و استقلال کشور نیست، چه سودی دارد؟ و آیا چنین همنوایی با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم جای شگفتی ندارد؟
‎روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان با ابراز تاسف از تداوم چنین رویکردی در  برخی از رسانه ها، تاکید کرده است که قصد پیگیری حقوقی این قبیل دروغ ها و تهمت‌ها را ندارد اما  مرتکبین را به جدّ به ترجیح منافع ملی بر منافع کوچک جناحی توصیه می نماید. البته مسئولیت نهاهای ذی‌ربط نسبت به تشویش اذهان عمومی ارتباطی به پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه ندارد.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روایتی جدید از کتابخوانی رهبر معظم انقلاب

ش ژانویه 20 , 2018
نودیها:رهبر معظم انقلاب همواره یکی از مشوقان به امر کتابخوانی بوده‌اند. جدیدترین روایتی که از مهارت ایشان در کتابخوانی منتشر شده، یادداشتی است از یکی از اساتید دانشگاه از دیداری که با معظم‌له در روزهای اخیر داشته است.    رهبر انقلاب که همواره دغدغه فرهنگ و بویژه کتاب را دارند، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...