واکنش بسیج دانشگاه امام صادق(ع) به عقد قرارداد با توتال

اشتراک گذاری :

نودیها:بیش از دو روز از سفر رسمی وزیر خارجه کشورمان به فرانسه نگذشته شاهد برگزاری اجلاس منافقین در پاریس هستیم که نه تنها نقض صریح قوانین بین المللی بلکه مصداق بارز حمایت از تروریسم است.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در نامه ای به رئیس جمهور به دنبال قرارداد با شرکت فرانسوی توتال نوشت: قرارداد با شرکت فرانسوی توتال را برای حفظ عزت ملی به تعویق بیندازید.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،
سلام علیکم

امروز بر هیچکسی پوشیده نیست که رفتار های کشور فرانسه در قبال جمهوری اسلامی ایران و منطقه مصداق اتم «یک بام و دو هواست».

از سنگ اندازی در مسیر مذاکرات هسته ای و نیز مذاکرات صلح سوریه تا برگزاری اجلاس های منافقین در پاریس نشان از سیاست های یک بام و دوهوای این کشور در قبال ایران و منطقه است.
هنوز بیش از دو روز از سفر رسمی وزیر خارجه کشورمان به فرانسه نگذشته شاهد برگزاری اجلاس گروه تروریستی منافقین در پاریس هستیم که نه تنها نقض صریح قوانین بین المللی است بلکه مصداق بارز حمایت از تروریسم نیز محسوب میشود!

این رفتار فرانسه چیزی جز دهن کجی به جمهوری اسلامی ایران نبود که البته سیاست های منفعلانه وزارت خارجه هیچ واکنشی در برابر آنان از خود نداشت.

از ابتدای بحران سوریه فرانسه به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای غربی بود که با قطع روابط دیپلماتیک با کشور سوریه از معارضه و گروه های تروریستی این کشور در برابر دولت قانونی بشار اسد حمایت کرد و تا کنون نیز شاهد نقش غیر قابل انکار فرانسه در عدم پیشبرد و نیز سنگ اندازی در مسیر حل مسالمت آمیز بحران سوریه(ژنو و آستانه) بوده ایم‌.

دربرهه مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ دولت فرانسه همواره به سیاست های متعارض و خصمانه خود در رود مذاکرات پرداخت تا جایی که به فرموده مقام معظم رهبری «نقش پلیس بد مذاکرات» را ایفا نمود

علاوه بر این موارد اظهارات غیر منطقی و خصمانه نماینده این کشور در سازمان ملل مبنی بر صنعت دفاعی و موشکی کشور بار دیگر هویت و چهره واقعی این دولت اروپایی را بیش از پیش نمایان نمود.

نماینده فرانسه در سازمان ملل در نشست توجیهی ۲۹ ژوئن، به آزمایش موشک‌های بالستیک ایران پرداخت و این آزمایش‌ها را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست؛ وی همچنین سفر سردار سلیمانی به خارج از ایران را هم در زمره موارد نقض شده قطعنامه مزبور دانست!

همه اینها تنها گوشه ای از سیاستهای کثیف و مزورانه این کشور در قبال ملت ایران است که دولت جنابعالی متاسفانه در برابر همه اینها هیچ اقدام عزتمندانه ای در راستای استیفای حقوق ملت نداشته است.

اما جای شگفتی آنجاست که پس از برجام این دولت اروپایی بیش از پیش در موضوع قرارداد های نفتی، خودرو سازی و صنعت کشاورزی مورد توجه قرار گرفت و مجدداً با انعقاد قرار دادهای هنگفت و یک طرفه که متاسفانه با غفلت و تعجیل مسؤلین امر همراه بود بازار ایران را در کنترل خود گرفت که خود باعث وارد آمدن ضربات جبران ناپذیر به صنعت بومی و تولید ملی کشور گردید که از جمله آن می توان به شرکت های عظیم نفتی مانند شرکت توتال پرداخت.

جناب آقای روحانی:

قراردادهای نفتی موسوم به ipc، بارها توسط کارشناسان مختلف نفتی و اساتید اقتصادی کشور و برخی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرارگرفت و این قراردادها را خلاف منافع کشور دانسته اما در این مدت برای دست به سر کردن منتقدین ایرادهای سطحی متن قرارداد توسط وزارت نفت مورد بازبینی قرار گرفت و هیچگاه موضوع اصلی که از بین رفتن منفعت ملی در روح این قرارداد بود مورد توجه قرار نگرفت.

اما جای بسی تأسف است که انعقاد قرارداد با شرکت فرانسوی توتال در ایامی در حال انجام گرفتن است که سیاست های پلید این چند روزه فرانسه که تنها قسمتی از آن را گوشزد کردیم، علیه ملت ایران را به وضوح شاهد هستیم و متاسفانه همچنان با این شرکت فرانسوی عقد قرارداد میگردد.

اصل این قرارداد خلاف قانون و نامشروع است اما جنبش دانشجویی از شما به عنوان رییس جمهور کشور که بایستی حافظ منافع و عزت ملی باشد، قویا مطالبه میکند در این ایام که دهن کجی های آشکار از سوی کشور فرانسه به ملت ایران شده است قرارداد با شرکت توتال را تعویق بیندازید و عزت مردم ایران را حفظ کرده و با این اقدام به کشور فرانسه نشان دهید که پاسخ توهین و به ملت ایران و حمایت آشکار از منافقین چیست.

امروز روز آزمون شما در حمایت از منفعت ملی است. امیدواریم از آن سربلند بیرون آیید و رویای خام دولت راجع به برجام نیز پایان یابد چرا که امروز سخنانی از برجام منطقه ای به گوش می‌رسد که برخلاف نظرات صریح رهبر معظم انقلاب است و قطعا در آینده واکنش قوی جنبش دانشجویی را در پی خواهد داشت.

والسلام علی من التبع الهدی

مشرق

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ حاشیه‌های جنجالی پذیرایی از فعالان اقتصادی با بیسکوییت خارجی

د جولای 3 , 2017
نودیها:حاشیه‌های جنجالی پذیرایی از فعالان اقتصادی با بیسکوییت خارجی فریاد یک بازرگان ایرانی: آقای وزیر! بیخود اجازه می‌دهی بیسکوییت آلمانی وارد شود دانلود کانال تلگرامی پرفسور کرمی برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...