واکنش اهالی سینما به اظهارات تهمینه میلانی و لیلا حاتمی

اشتراک گذاری :

نودیها:بعد از واکنش مادر شهید قاسمی‌دانا نسبت به موضع گیری لیلا حاتمی در جشنواره برلین و درخواست ایشان در خصوص پیوستن مادران شهدا به شکایت از این بازیگر، بیش از ۱۵ خانواده شهید به این درخواست پیوستند. 

اما تهمینه میلانی در صفحه مجازی خود حرمت شکنی کرد و  علت و چرایی شهادت فرزند شهید مدافع حرم را زیر سوال برد که واکنش‌های تندی را در پی داشت در حالی که همه ما می دانیم که اگر شهدای مدافع حرم نبودند داعش امروز در ایران چه‌ها نمی‌کرد.

اکبر نبوی منتقد و کارشناس سینما در واکنش به صحبت های تهمینه میلانی نوشت: برخی از خانم ها و آقایان هموطن، از پست تهمینه میلانی در صفحه اینستاگرام اش، و جمله او درباره شهدای مدافع حرم ناراحت شده اند

اگر این گروه از هموطنان گرامی ماهیت ایدئولوژیک امثال این خانم را بشناسند، نه از سخنانش (حتی زشت تر و ضد ایرانی تر از آنچه نوشته) متعجب می شوند و نه ناراحت.

شهدای مدافع حرم در دل و جان مام میهن جای دارند. آنها را عشقی زلال و ناب به معرکه دفاع از آن آرمان های ملی و حراست از حریم ایران و ناموس ایرانی کشانده است. و چنان در آن عشق غوطه‌ورند که معیارهای شان با من و ما متفاوت است. شهدای مدافع حرم، سیاوش های این روزگارند. حتی اگر امروز کسانی قدرشان را ندانند و با هر بهانه و در نهایت گربه صفتی بر چهره تابناک شان پنجه بکشند و با زبان زهردار خود به آنها نیش بزنند.

رفتار و گفتار کسانی چون تهمینه میلانی قصه تازه‌ای در این کهن دیار نیست. دیروز بوده است و امروز هست و فردا و فرداها نیز خواهد بود. مهم این است که عاشقان، نه در دیروزها از میدان پاپس کشیده اند، نه امروز دلسرد می شوند و نه در فرداها، مام میهن را در حمله گرگ هاتنها خواهند گذاشت.

بسیاری از هنرمندان نیز مخالفت خود را با اظهار نظر لیلا حاتمی به وضوح ابراز کردند. پرویز فلاحی پور بازیگر در این باره گفته است: من احساس می کنم که مانباید جوگیر شویم. برخی بازیگران در برخی جاها جوگیر می شوندو اظهار نظراتی می کنند که شاید نظر شخصی خودشان هم نباشد و تحت تاثیر شرایط آن را بر زبان می آورند. من و امثال من نمی توانیم و تخصص این را نداریم که در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر کنیم. صحبت‌های بازیگر خانم سینما در جشنواره فیلم برلین بیشتر یک نوع فیگور و ژز روشنفکرانه بود که اگر ما آن را نداشته باشیم بسیار بهتر است. این راهم بگویم که ممکن است هر فردی اشتباه کند و مهم آن است که بعد از آن اشتباه آن را بپذیریم و ادامه ندهیم.

پیش از این پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به اظهارات لیلا حاتمی در جشنواره برلین واکنش نشان داد.

بنابراین گزاش، با توجه به واکنش هایی که هنرمندان به اظهار نظر لیلا حاتمی داشتند باید به این مهم توجه شود؛ همانطور که عمق استراتژیک نظامی کشور طراحی شده و به آن در حوزه نظامی توجه می‌شود ما بیش از پیش نیاز به عمق استراتژیک فرهنگی داریم که باید توجه هنرمندان و جامعه به آن توجه شود.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 40

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نتانیاهو: ایران مانند ببری است که از قفس رها شده

چ مارس 7 , 2018
سایت نودیها :  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد توافق هسته‌ای با ایران را یا «کاملا اصلاح» کند یا «کاملا لغو». ترامپ که در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) را «توافقی فاجعه‌بار» توصیف کرده و گفته بود در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...