واکس زدن کفش با پوست موز

اشتراک گذاری :

اگر قسمتی از فرش خانه‌تان که روی آن میز یا وسیله دیگری بوده است گود شده، اگر ظروف حصیری خانه‌تان کثیف شده است و اگر می‌خواهید کیف یا کفش‌هایتان را برق بیندازید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

گودی فرش را با یخ برطرف کنید

برای برطرف کردن گودی فرش که نمای زشتی ایجاد می‌کند، می‌توانید با راه‌های زیر این گودی را برطرف کنید.

الف) می‌توانید در چاله‌های ایجاد شده در فرش، چند تکه یخ بگذارید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا پرزهای خوابیده فرش دوباره به حالت طبیعی باز گردد.

ب) مقداری آب ولرم در محل گودی بریزید. سپس پارچه‌ای مرطوب روی آن قرار دهید و به آرامی با اتوی نسبتا داغ روی آن را بکشید تا پرز‌ها به حالت اولیه بازگردند.
راهکارهایی برای براق شدن کیف و کفش

برای براق کردن کیف و کفش توصیه می‌شود که کارهای زیر را انجام دهید:

* وازلین یا روغن کتان را به مقدار کم به کفش بمالید و با دستمال نرم پاک کنید.

* کفش را با سطح داخلی پوست موز مرطوب کنید تا یک لایه شیره موز روی آن دیده شود. سپس کفش را‌‌ رها کنید تا خشک شود و بعد از آن با یک دستمال آن را تمیز کنید تا براق شود.

* اگر می‌خواهید کیف یا کفش چرمی خود را براق کنید، یک تکه پوست پرتقال را به آن بمالید و بعد با پارچه نرم و لطیفی آن را پاک کنید تا فوق العاده براق شود.
ظروف حصیری را با آب نمک تمیز کنید

ظروف حصیری از جمله انواع سبد‌ها و زیربشقابی‌ها و وسایل دیگری مانند این‌ها، که معمولا در آشپزخانه‌ها وجود دارد از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردارند. با این حال وقتی این وسایل حصیری کثیف می‌شوند، اغلب تمیزکردن آن‌ها به یک دغدغه تبدیل می‌شود اما نگران نباشید چون آشپزخانه شما می‌تواند همچنان با این وسایل حصیری،‌تر و تمیز باشد و بدرخشد.

برای این کار کافی است ظرف بزرگی از آب نمک تهیه کنید و این وسایل حصیری را داخل آن بگذارید و سپس با برس نرمی خیلی آرام آن‌ها را داخل آب نمک تمیز کنید. (خراسان)

جام جم سرا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جزیره سبز و گاو غمگین

د آگوست 10 , 2015
جزیره سرسبز و پر علف است که در آن گاوی خوش خوراک زندگی می‌کند. هر روز از صبح تا شب علف صحرا را می‌خورد و چاق و فربه می‌شود. هنگام شب که به استراحت مشغول است یکسره در غم فرداست.آیا فردا چیزی برای خوردن پیدا خواهم کرد؟ او از این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...