هیاهوی بیسوادی در فوتبال ایران؛ ۴۲ درصد فوتبالیست ها زیر دیپلم

اشتراک گذاری :

نودیها:تحصیلات فوتبالیست ها همیشه برای آنها یک چالش بزرگ بوده به خصوص وقتی که این تحصیلات زیر ذره بین قرار می گیرد. در واقع اختصاص دادن وقت عمده به تمرینات جهت تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه ای وقت چندانی برای ادامه تحصیل باقی نمی گذارد. بسیاری از فوتبالیست به دلیل تمرینات و البته مسابقات مختلف نه تنها موفق به ورود به دانشگاه نمی شوند بلکه حتی ممکن است مقطع دبیرستان و حتی راهنمایی خود را نیز به پایان نبرند.

 

البته دلیل دیگری که باعث ترک تحصیل بسیاری از فوتبالیست ها می شود این است که دستیابی به درآمد بسیار عالی و رسیدن به ثروت دیگر برای آنها انگیزه ای جهت ادامه تحصیل باقی نمی گذارد. افرادی مثل علی دایی که در رشته مهندسی متالوژی دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده و یا سپهر حیدری که در مقطع دکترا درس می خواند و یا چهره هایی از این دست استثنا هستند.

 

البته پایین بودن سطح سواد بازیکنان حرفه ای فوتبال چیزی نیست که فقط به فوتبال ایران اختصاص داشته باشد. همین الان هم بزرگ ترین ستاره های دنیای فوتبال مثل رونالدو، مسی و نیمار هرگز مدرسه را به پایان نبردند.

 

فوتبال ایران نیز پر است از بازیکنانی که در عین پولدار بودن سطح سواد بسیار پایینی دارند. آنچه که در ادامه می آید نگاهی به میزان تحصیلات فوتبالیست های شاغل در لیگ برتر بر اساس ارزیابی و اطلاعات موجود در باشگاه ها است :

 

* ۴۲ درصد بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران تحصیلاتی زیر دیپلم دارند. این تعداد هرگز موفق به گرفتن دیپلم و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی نشده اند.

 

*۲۹ درصد از بازیکنان شاغل در لیگ ایران تحصیلاتی معادل سوم راهنمایی و پایین تر دارند.

 

*۱۱ درصد بازیکنان لیگ برتری تا مقطع ابتدایی بیشتر تحصیل نکرده اند.

 

* سه درصد بازیکنان شاغل در لیگ برتر بی سواد هستند!

 

*۱۵ درصد بازیکنان شاغل در لیگ برتر تحصیلات دانشگاهی (معادل کاردانی، کارشناسی و بالاتر از کارشناسی دارند)

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بازیگرسینما: با اختیار حجاب را برگزیدم

چ جولای 13 , 2016
نودیها:پروانه معصومی بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» در گفتگو با  بسیج به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب در جامعه نیاز به زیربنای محکم برای فرهنگ سازی دارد و اگر در بخش فرهنگ سازی موضوع حجاب خوب عمل کنیم، بانوان ایرانی حجاب را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...