همه چیز درمورد لیفان X60 برای خرید یا نخریدن!

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : شاید تا چند سال پیش از این خودروهای شاسی بلند جزو محصولات گران قیمت و دور از دسترس قشر متوسط بودند اما با ورود چینی ها به این عرصه و تولید شاسی بلندهای ارزان قیمتی نظیر لیفان X60 اغلب علاقه مندان به کراس‌اوورها توانایی خرید این دسته از محصولات را پیدا کردند.

با این وجود سوالی که برای برخی خریداران مطرح می شود این است که آیا خرید یک شاسی بلند با قیمتی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان معقول و منطقی است؟ این موضوع موجب شد تا به بررسی نقاط ضعف و قوت لیفان X60 بپردازیم.

بررسی نمای خارجی

چینی‌ها معمولا برای طراحی محصولات خود از نمونه های موفق موجود در بازار الگوبرداری می کنند.

این موضوع درباره لیفان X60 نیز صدق می کند و این خودرو تا حدودی شبیه به نسل های پیشین تویوتا راوفور و هیوندای سانتافه طراحی شده است. مهندسان چینی تلاش زیادی کرده اند تا در عین سادگی با استفاده از خطوط برجسته و ایجاد برآمدگی هایی در قسمت گلگیرها به جذابیت لیفان X60 بیافزایند.

به لطف برجستگی های ایجاد شده بر روی گلگیرهای لیفان X60، این خودرو از چراغ هایی بزرگ و کشیده و متناسب با جلوپنجره برخوردار است. البته به عقیده برخی این برآمدگی ها کمی اغراق آمیز و نامتوازن با بدنه خودرو است.

با وجود اینکه نباید از خودرویی با قیمت لیفان X60 انتظار یک طراحی پخته و تمام عیار را داشت اما در مجموع ناچاریم به نقاط ضعفی که در چهره این خودرو مشاهده می شود نیز اشاره کنیم. لیفان X60 با وجود اختلاف قیمت زیاد با نسخه جهانی، در ایران با کیفیت پایینی مونتاژ می شود.

این موضوع در کیفیت رنگ به کار رفته واضح تر است چراکه به عقیده بسیاری محصولات شرکت کرمان از کیفیت رنگ متوسطی برخوردارند.

بررسی طراحی داخلی

با وجود اینکه طراحان چینی برای اتاقک این خودرو از نسل های پیشین تویوتا راوفر الگوبرداری کرده اند اما با نگاهی گذرا به اتاقک هر دو خودرو در می یابیم که کیفیت مواد مورد استفاده در کابین لیفان X60 زمین تا آسمان با تویوتا راوفر تفاوت دارد.

در واقع با نشستن در اتاقک لیفان X60 به دلیل استفاده بیش از اندازه از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی بی کیفیت، حس ارزان بودن را به راحتی احساس می کنید. با این وجود اگر این مورد را در نظر نگیریم طراحی داخلی این خودرو به دلیل شباهت زیاد به تویوتا راوفر از زیبایی مناسبی برخوردار است.

مشخصات فنی

لیفان X60 از پیشرانه ای ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر برخوردار است. این پیشرانه که با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان طراحی شده و بر هر دو مدل گیربکس دستی و اتوماتیک این خودرو نصب گردیده، چندان با وزن بالای لیفان تناسب ندارد و با توجه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ ثانیه ای و بیشینه سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت چندان شما را در آفرود راضی نمی کند.

در واقع کمپانی لیفان بدون توجه به مشخصات محصولات خود از این پیشرانه در مدل های ۶۰، ۷۲۰، ۸۲۰، و ۶۲۰  استفاده کرده است. افزون بر این یکی از نقاط ضعف لیفان X60 عدم تغییر ظاهری و فنی مدل اتوماتیک با نوع معمولی است. در حالی که قیمت این دو نسخه با یکدیگر اختلاف قیمت زیادی دارند.

استهلاک و خدمات پس از فروش

با وجود ایرادات فراوان لیفان X60 و سایر محصولات کرمان موتور، نمایندگی های خدمات پس از فروش این کمپانی در زمینه رفع ایرادات مونتاژ و تامین قطعات عملکرد قابل قبولی دارند. با این حال استهلاک بالا یکی از مواردی است که در اغلب خودروهای چینی مشاهده می شود و در کراس اووری نظیر لیفان X60 با قیمتی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان چندان دور از انتظار نیست.

نتیجه این استهلاک بالا افت قیمت زیاد در هنگام فروش خودرو است که برای بسیاری از ما چندان قابل قبول نیست.

 

مکانیک خودرو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 46

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خاصیت معجزه گون شیره برای کم خونی!

ی دسامبر 17 , 2017
مصرف شیرۀ انگور بصورت شربت یا بعنوان صبحانه بهترین علاج کمخونی است شیره انگور بسیار مقوی است و برای افرادیکه بر اثر بیماری یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است   کانال تلگرامی طب الائمه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...