همسر ایده آل

اشتراک گذاری :

۲تا کافی نیست: مرد ایده آل و زن بی عیب در هیچ کجای عالم پیدا نمی شود.

اباالحسن(ع) فرمودند: اگر ما می خواستیم اعضای خانواده خود را به افرادی که کاملا همتا و هم شأن ما باشند، همسر دهیم، بدون همسر می ماندند.

رهبر فرزانه ی انقلاب: دخترها و پسرها به دنبال ایده آل نباشند. در امر ازدواج، هیچکس ایده آل نیست. انسان نمی تواند ایده آل خود را پیدا کند. باید بسازند و زندگی کنند. خداوند ان شاالله زندگی را شیرین خواهد کرد و به آنها برکت خواهد داد و ان شاالله مورد رضای الهی قرار خواهند گرفت.

آدم اول که نگاه میکند، همه اش حسن است. بعد که وارد می شود، اخلاقیاتی هست، نقایص و کمبود هایی هست، ضعف هایی وجود دارد که به تدریج در یکدیگر کشف می کنند. این ها نباید موجب سردی بشود. باید با این کمبود ها ساخت، چون بالاخره مرد ایده آل و زن بی عیب در هیچ کجای عالم پیدا نمی شود.

نهمین حجت خدا بر زمین، امام جواد(ع) در پاسخ به نامه ی فردی می فرماید: در مورد نیافتن مثل و مانند خودت، زیاد فکر و توجه نکن، بلکه اگر اخلاق و دین داری خواستگاری رضایت داشتی، دخترانت را به همسری او در آور و گر نه فتنه و فسادی بزرگ در زمین ایجاد می شود.

منبع : کتاب دو نیمه ی هم
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه آیت الله بهجت به بی نمازها

د مه 18 , 2015
 انفکاک نیل به عرفان عملی از عمل به احکام دینی، از معضلاتی است که بروز عرفان‌های کاذب درعصر حاضر فراهم آورده است. از منظر این قلم، سالروز ارتحال فقیهان عارفی چون آیت الله العظمی بهجت(قده)، فرصت مناسبی برای بازنگری پیرامون این انگاره به شمار می رود.در گفت وشنود با عالم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...