همتی: نرخ سود سپرده برخی بانک‌ها ۳۰ درصد شد

اشتراک گذاری :

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای هماهنگی بانکها با تاکید بر ضرورت ساماندهی همه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و متخلف گفت: اعتماد مردم به موسسات اعتباری تا حدود زیادی کاهش یافته و مردم ترجیح می‌دهند به سمت بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بروند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،عبدالناصر همتی افزود : گزارش‌های ما از شهرستان‌ها نیز نشان می‌دهد در دو ماه اخیر میزان جذب سپرده‌ها بیشتر شده است و مردم ریسک کمتری را می پذیرند.

وی گفت : البته نرخ رشد سپرده برخی بانک‌ها که در مورد نرخ سود بانکی تخلف دارند تا ۳۰ درصد نیز افزایش یافته اما ۸۰۰ هزار میلیاردی نقدینگی به جایی خارج از سیستم بانکی نرفته بلکه بخشی از ان به سمت موسساتی رفته است که پایبندی به توافق بانکی ندارد.
همتی گفت : این روند ادامه دار نخواهد بود چون وقتی قرار است بانکهای بزرگ تعهدات زیادی در کشور انجام دهند و منابع آنها نیز خارج شود و به موسساتی که با اهداف خاص سرمایه جذب می‌کنند روانه می شود، آنها هم ناچارند رفتار جذب منابع را تغییر دهند و امیدواریم این بازی زودتر تمام شود.
وی افزود : با این حال در چند ماه اخیر اعتماد مردم نسبت به این موسسات تا حدود زیادی از دست رفته است و باید به سمتی برویم که الزامات قانونی، نظارتی و تنبیهی موسسات بتواند قانون عملیات بانکی بدون ربا را به درستی اعمال کند.
مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار داشت : مشکل اصلی ما عملیات بانکی نیست، بلکه معضل ضوابط اجرایی، نظارتی، کنترلی و تنبیهی است که به درستی مشخص و تعریف نشده است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز در شبکه های اجتماعی (۱۱)

ی آگوست 23 , 2015
دو تا جوجه عاشق هم میشن وقتی بزرگ میشن میبینن دو تاشون خروسن. . . . . نتیجه اخلاقی: تا جوجه ای عاشق نشو! ********************** خیلی ماهی . . . . . . . . . . بخور چون اومگا۳ داره! فکر کردی خیلی ماهی؟! برو بابا زامبی :)) *********************** […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...