هشدار دیپلمات آمریکایی:معامله ایران با بانک‌های آمریکایی مقدور نیست

اشتراک گذاری :

نودیها : «کریس بک مِیِر» معاون اداره سیاست‌های تحریمی آمریکا امروز سعی داشت در مصاحبه‌ای در خصوص تلاش های دولت اوباما برای اجرایی شدن توافق توضیح دهد که البته در میان این نکته‌ای جالب در خصوص امکان رد توافق هسته‌ای توسط دولت‌های بعدی آمریکا بروز داد.

توافق هسته‌ای ایران در نظام دولتی ایالات‌متحده به عنوان یک قانون مصوب نهادهای قانون‌گذار ثبت نشده زیرا تصویب آن حاصل جلوگیری دموکرات‌ها از ثبت رأی منفی جمهوری‌خواهان به برجام بود؛ بر همین مبناست که برخی ایالت‌های آمریکا بر طبق قوانین موضوعه این کشور، به راحتی می گویند که برجام برای آنها الزام‌آور نیست.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بک‌مِیِر در خصوص تاریخچه تعاملات دوحزب جمهوری‌خواه و دموکرات با توافق خارجی این کشور گفت: «در طی تاریخ ما توافقات کنترل تسلیحاتی و توافقات هسته‌ای متعددی بوده که مورد مخالفت شدید حزبی که آن روز در قدرت نبوده، واقع شده است؛ اما بیشتر این توافقات در زمان زمامداری آن حزب هم به جای خود باقی مانده است.»

این دیپلمات تحریمی افزود: «آنها فکر می‌کردند که می توانند به توافق بهتری برسند ولی زیر پا گذاشتن توافقی که کارکرد خود را نشان می‌دهد، کار عاقلانه‌ای نیست.»

مِیِر در ادامه مصاحبه خود که در دوبی انجام می‌شد گفت که «قبول دارم، تحریم‌ها خیلی گیج کننده است» ولی اصرار کرد که شرکت‌های آمریکایی دارای دفاتر خارجی می‌توانند تا زمانی که برای تعاملات مالی خود از بانک‌های غیرآمریکایی استفاده می‌کنند، با ایرانیان تجارت کنند.

ممانعت دولت آمریکا از تعامل بانک‌های خود و دیگر کشورهای جهان با ایران مورد انتقاد جدی مقامات بلندپایه ایران است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فرزاد فرزین خواننده پاپ در مناطق جنگی

ج مارس 25 , 2016
سایت نودیها : فرزاد فرزین خواننده جوان موسیقی پاپ در ایام نوروز بعد از اجرای کنسرت در آبادان به مناطق جنگی سفر کرد و احساسات خود را در متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خاک منطقه جنگى اروند و شلمچه متفاوت بود ، بوى خودش رو داشت! اینجا هوا فرق […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...