هشدار به والدین؛ روی صورت کودکان نقاشی نکشید!

اشتراک گذاری :

 نودیها:ماجرا ازسال ۲۰۱۶ آغاز شد که خانم اسمیت (Bermudez-Smith) فرزند خود را که در آن زمان ۷ ساله بود به شهر بازی در منطقه فلوریدای آمریکا برد و برروی صورت او طراحی انجام شد.
این کودک یک هفته پس از این ماجرا دچار خارش و سوزش برروی پوست صورت خود شد که از آن زمان تاکنون به مدت دو سال تلاش پزشکان برای درمان این عارضه پوستی اثربخش نبوده است.


کارشناسان به والدین این کودک هشدار داده‌اند که امکان دارد عارضه که سبب دگرگون شدن بخشی از رنگ پوست صورت او شده است، دائمی باشد.
اکنون ردی از تمامی طراحی‌های رنگی به شکل دایره‌های تیره دراطراف چشم، گونه و دهان این کودک مشاهده می‌شود و بثورات به تدریج در طول دو سال گسترش یافته است.
کارشناسان بیماری پوستی این کودک را اگزما اعلام کرده‌اند که در اثر واکنش به مواد آرایشی گریم ایجاد شده است.
محققان اعلام کرده@اند بیش از یک سوم افراد دچار واکنش‌های حساسیتی به محصول‌های آرایشی بهداشتی می‌شوند و استفاده از این گونه محصولات برای کودکان خطرناک است، زیرا واکنش‌های حساسیتی درآن‌ها شدید‌تر از بزرگسالان بروز می‌کند.
پوست بدن انسان به دو حالت دچار واکنش‌های حساسیتی می‌شود، نوع اول درماتیت است که زمانی رخ می‌دهد که پوست بدن انسان دچار آسیب دیدگی (خارش، زخم، سوختگی) می‌شود.

نوع دوم درماتیت در اثر واکنش‌های آلرژیک رخ می‌دهد که به دلیل تماس پوست با مواد آلرژی زا به وجود می‌آید.
دراین حالت پوست بدن قرمز و ملتهب می‌شود و امکان دگرگون شدن رنگ و خارش وجود دارد.
پس از شناسایی عارضه، خانواده این کودک به دادگاه شکایت و مبلغ ۱۵ هزار دلار خسارت از آن شهربازی (Legoland) گرفتند.

باقیماندن طرح روی صورت این کودک  سبب شده است درمدرسه با مشکل‌های مختلفی ازسوی هم شاگردی‌های خود مواجه شود و اعتماد به نفس او به شدت کاهش یافته است.
کارشناسان توصیه می‌کنند والدین اجازه انجام طراحی با رنگ‌های شیمیایی برروی صورت و بدن فرزندان خود را به دلیل امکان بروز آلرژی و واکنش حساسیتی شدید ندهند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 68

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رژیم صهیونیستی بازهم همزمان با جام جهانی به غزه حمله می‌کند؟

ش ژوئن 2 , 2018
نودیها:طی چند روز گذشته حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار محاصره شده غزه  گسترش پیدا کرده است و به تبع این حملات، پاسخ‌های انتقام جویانه محور مقاومت با خمپاره‌ها و موشک‌های آن آنها به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف مرزهای غزه نیز ادامه داشت. التهاب در مرزهای دو طرف تا ساعت ۴ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...