هزینه زیارت اربعین سال ۹۷ + هزینه روادید با دلار ۸۰۰۰ تومانی

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  هر ساله خیل عظیم عاشقان حسینی در ایام اربعین به عتبات مشرف می‌شوند که در این بین جوانان به ویژه دانشجویان جایگاه خاصی دارند.

ستاد ملی اربعین دانشگاهیان از سال ۹۴ اقدام به اعزام دانشجویان کرده است که یکی از امور مهم در این امر مجوز خروج از کشور دانشجویان است. به طوری که بسیاری از دانشجویان مشمول پسر برای اعزام به عتبات با مشکل مواجه هستند، که با هماهنگی این ستاد در چند سال اخیر دیگر دانشجویان پسر مشمول نیاز به گذاشتن وثیقه برای خروج از کشور در ایام اربعین ندارند و به صورت رایگان از کشور خارج می‌شوند، در حالی که پیش از این دانشجویان پسر برای خروج از کشور باید سه میلیون تومان وثیقه می‌گذاشتند.

با این روند، سال گذشته ۵۱ هزار ثبت مجوز خروج از کشور برای دانشجویان داشتیم که امسال دانشجویان متقاضی سفر به پیاده‌روی اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان وظیفه عمومی درخواست خروج از کشور را ثبت کرده و پس از آن با دریافت کد سقا از سامانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان و مراجعه به دفاتر بسیج دانشجویی ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. همچنین باید یک نفر به عنوان ضامن بازگشت دانشجویان به کشور را پس از ایام اربعین به صورت کتبی ضمانت کند.

یکی دیگر از اموری که در ایام اربعین مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه سفر به عتبات برای دانشجویان در ایام اربعین است که به گفته علی بهرامی رئیس دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان، هزینه پیاده‌روی اربعین برای دانشجویان با توجه به هزینه‌های حمل و نقل و مسافت متفاوت هر شهر تا عراق متفاوت است، به طوری که هزینه ثبت‌نام سفر اربعین برای دانشجویان استان تهران که به صورت طور میانگین محاسبه می‌شود، با هزینه ویزا و ایاب و ذهاب یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای رفاه بیشتر دانشجویان، متقاضیان سفر به اربعین می‌توانند با مراجعه به صندوق رفاه دانشجویان از تسهیلات وام بهره‌مند شوند، به طوری که دانشجویان دانشگاه آزاد از وام یک میلیون تومانی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از وام ۷۰۰ هزار تومانی بهره‌مند می‌شوند.

البته این وام‌ها تنها به دانشجویانی که به صورت گروهی به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

به گزارش فارس، هشتم آبان‌ماه اربعین حسینی است که مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین از دو تا سه هفته قبل آماده پذیرایی از زائران است.

فارس

 

مرتضی آقایی با اعلام این خبر اظهار کرد: ارز تخصیص یافته به‌صورت ارز ثانویه از طریق بانک مرکزی تامین شده و زائران باید به هنگام ثبت‌نام از طریق یکی از دفاتر اعلام شده بر مبنای حدود ۴۰ دلار برای اخذ روادید با در نظر گرفتن هر دلار حدود هشت هزار تومان معادل ریالی آن را پرداخت کنند.

وی افزود: این مبلغ فقط برای صدور روادید در نظر گرفته شده و هزینه‌های بیمه، بهداشت و خدمات درمانی در حدود ۲۰ هزار تومان و نیز کارمزد ثبت‌نام دفاتر جداگانه محاسبه و اخذ می‌شود.

مدیر‌کل نظارت بر امور زیارت سازمان حج خاطرنشان کرد: ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای ۵۰ روز اعتبار است و زائران عتبات می‌توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.

آقایی اضافه کرد: زائران برای ثبت‌نام شرکت در مراسم اربعین فقط می‌توانند از طریق سامانه سما اقدام کنند؛ مردم باید با هوشیاری کامل مراقب افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار باشند و نباید تحت هیچ شرایطی حتی در صورت تقاضای ثبت‌نام کنندگان به آنان ارز پرداخت کنند.

وی گفت: زائران اربعین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند مورد تخلف را به بازرسی وزارت کشور یا بازرسی سازمان حج و زیارت گزارش کنند.

سال گذشته بیش از ۲ میلیون زائر حسینی برای حضور در آیین جهانی اربعین راهی عتبات عالیات شدند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 242

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پول جمع کردن عراقی ها برای کاهش هزینه ایرانی ها در اربعین/تفاوت زنان سلبریتی ما سیاستمداران اروپایی!

ج سپتامبر 28 , 2018
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 242

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...