هرگز همراه برنج “ماست” نخورید

اشتراک گذاری :

نودیها:یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم در حوزه تغذیه و حفظ سلامتی، آگاهی از «تداخلات مضر مواد غذایی» است به این معنی که مصرف برخی مواد غذایی با هم و در یک وعده غذایی می‌تواند برای سلامتی انسان بسیار مضر و خطرناک باشد.

از جمله مواردی که باهم‌خوری آن باعث ایجاد عوارض سوء برای بدن می‌شود، مصرف همزمان برنج با ماست است.

خوردن همزمان برنج همراه با ماست موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود‌ و در نهایت غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی، سستی، تنبلی مغز و کودن شدن می‌شود.

از سوی دیگر باید دقت داشت که خوردن همزمان گوشت با ماست یا دوغنیز باعث فساد غذا در معده می‌شود و عملاً نه‌تنها تمام خواص مفیدی را که گوشت موجود در وعده غذایی شما می‌تواند داشته باشد، از بین می‌رود بلکه فساد ایجادشده در معده باعث ایجاد اخلاط فاسد در بدن و در طولانیمدت زمینه ابتلا به بیماریهای مختلف را باعث می‌شود.

بیشتر بخوانید: مصرف “ماهی” در چه صورتی می‌تواند باعث سکته شود

متأسفانه یکی از عادات غذایی ما ایرانیها، مصرف ماست یا دوغ همراه با غذاهایی است که یکی از مواد اصلی آن گوشت است؛ مثلاً بسیاری از افراد عادت دارند به‌هنگام خوردن کباب و کوبیده حتماً کنار آن ماست، ماست موسیر، دوغ نیز مصرف کنند که این امر به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره شد، می‌تواند باعث ایجاد فساد غذا در معده و ایجاد امراض مختلف در بدن شود.

یکی از این امراض که به‌واسطه خوردن همزمان گوشت با ماست می‌تواند ایجاد شود، بیماری “ویتیلیگو” یا همان برص و پیسی است که خوردن همزمان گوشت و ماست، نقش زیادی در ایجاد این بیماری دارد (شایان ذکر است بیماری ویتیلیگو در طب نوین، درمان خاصی ندارد)، از دیگر عوارض خوردن همزمان گوشت و ماست، ایجاد اختلالات کبدی است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس راهپیمایی اربعین در ۱۰۰ سال پیش

س نوامبر 7 , 2017
دانشجو برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 10

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...