هاشمی تحت عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب؟/پرونده رفسنجانی در دادگاه ویژه روحانیت

اشتراک گذاری :

نودیها : ظهر امروز ده نفر از جوانان مومن و انقلابی، با مراجعه به دادگاه ویژه روحانیت از حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بدلیل توهین به نهادهای قانونی نظام شکایت کردند.

 این شکوائیه ها توسط شعبه یکم این دادگاه واصل شد و این جمع توضیحات شفاهی خود را نیز به دادیار شعبه یکم ارایه کردند و از دستگاه قضایی خواستند تا با قاطعیت و بدون ملاحظه جایگاه اشخاص به این شکوائیه رسیدگی کند.
متن شکوائیه بدین شرح است:
ریاست محترم دادسرای ویژه روحانیت؛
با سلام و احترام؛
این شکوائیه از سر دردمندی و دلسوزی نسبت به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی خدمتتان تقدیم می‌شود. همان‌طور که مستحضرید حجت الاسلام اکبر هاشمی بهرمانی روز دوازدهم بهمن‌ماه سال جاری در مراسمی که به‌نام گرامی‌داشت دهه مبارک فجر در فرودگاه مهرآباد برگزار شد مطالب زیر را اظهار داشتند:
«عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند؛ باید از آنها پرسید شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شماها صلاحیت داده است؟ چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است؟ چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده‌است؟
اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود، شماها هم نبودید. به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید، تبریک بدی گفتید. خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.»
آیا این اظهارات نقض اصول صریح قانون اساسی و زیر سؤال بردن نهادهای قانونی نظام از جمله شورای محترم نگهبان، صدا و سیما و نماز دشمن‌شکن جمعه نیست؟ آیا این نهادها صلاحیت و مشروعیت خود را جز از قانون اساسی و ولایت فقیه گرفته‌اند؟ زیر سؤال بردن صلاحیت این مجموعه‌ها توهین به قانون اساسی و جایگاه رفیع ولایت فقیه محسوب نمی‌شود؟ همۀ اینها در حالی است که بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی به کرات به خطرات و انحرافات عظیمی که از اینگونه اظهار نظرها متوجه انقلاب و نظام خواهد شد هشدار داده‌اند و حتی در مواردی معترضین به شورای نگهبان را مفسد فی الارض خوانده‌اند که از آن جمله است:
«من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر رژیمی را ساقط می‌نماید.» صحیفه امام جلد ۱۷ – صفحه ۴۳۱
«مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی؛ تحت تعقیب مفسد فی الارض باید قرار بگیرد.» صحیفه امام جلد ۱۴- صفحه ۳۷۰
دادستان محترم؛
با توجه به موارد فوق بدیهی است رسیدگی به این موضوع و برخورد مقتضی با متشاکی‌عنه  از وظایف ذاتی و انقلابی آن جایگاه محترم می‌باشد. از این‌رو خواهشمند است بر اساس بند ۲ ماده ۵ تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب  و ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی نسبت به رسیدگی به این شکوائیه اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

گفتنی است طی روزهای آینده نیز تعداد دیگری از شهروندان در تهران و شهرستان قصد دارند با مراجعه به شعب مختلف دادگاه ویژه روحانیت از حجت الاسلام هاشمی بدلیل اظهارات اخیرش شکایت کنند.

منبع : رجانیوز از فرهنگ نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 32

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جشنواره ۳۴ فیلم فجر/از روابط ضربدری تا شوخی‌های خفیف جنسی/دلبری،هفت ماهگی،زاپاس

ج فوریه 5 , 2016
نودیها : سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه آغاز شد تا صنعت سینمایی کشور شاهد حضور علاقه مندان به فیلم های جدید باشند.  در گزارشی به تحلیل کوتاه سه فیلم «دلبری»، «هفت ماهگی» و «زاپاس» که طی دو روز اخیر اکران شده، پرداخته است: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...