نیروی انتظامی با هنجارشکنان در ماه رمضان برابر قانون برخورد خواهد کرد

اشتراک گذاری :

نودیها :  نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت را به عموم مسلمانان تبریک گفت و در اطلاعیه ای نوشت:

“شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان”

بار دیگر درهای خیر، برکت، فضیلت و استغفار به روی مومنان گشوده شد؛  و مردم خداجو به ضیافت  و میهمانی خداوند تبارک و تعالی فرا خوانده شدند تا به قرب و رحمت واسعه الهی نائل گردند.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) درباره ماه مبارک رمضان می فرمایند: اگر بنده خدا می‌دانست که در ماه رمضان چیست (چه برکتی وجود دارد) دوست می داشت که تمام سال رمضان باشد، از این رو در ماه بهار قرآن باید از فرصت مغتنمی که بی منت نصیبمان شده، بهره ببریم و با روزه داری و عبادت خالصانه، برکت این ماه را توشه سفر آخرت خود قرار دهیم.

در این اطلاعیه، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در راستای تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، به هموطنان روزه دار متذکر گردیده است:

براساس احکام نورانی اسلام، روزه دار موظف است در تمام روز ( از طلوع فجر تا مغرب) با قصد اطاعت از فرمان خداوند از خوردن و آشامیدن و چیزهای دیگری که در رساله عملیه به آن اشاره شده است، خودداری نماید.

افراد بیمار، مسافر و تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، نیز برای حفظ حرمت ماه مبارک از خوردن، آشامیدن واستعمال دخانیات در ملاء عام به جد خودداری نمایند.

برابر روش هر ساله عرضه غذا توسط مراکز طبخ از بعد از سحر تا یک ساعت قبل از افطار مجاز نمی باشد.

متصدیان هتل‌ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و ضمن رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای خود، می‌توانند به مسافران ارائه خدمات دهند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار و شب های قدر توجه ویژه ای نموده و دستورالعمل های ترافیکی به تفکیک هر استان اعلام می شود.

انتظار می‌رود برای تقویت مراتب خویشتن‌داری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی بادقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود، بدیهی است با معدود افرادی که به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برابر قانون رفتار خواهد شد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 144

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آهنگ تیتراژ سریال دلدار با صدای محسن چاووشی

د مه 6 , 2019
نودیها : آهنگ جدید محسن چاووشی برای سریال دلدار iFrame is not supported! برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 144

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...