نیاز آمریکا به برنامه اضطراری/ بن‌بست توافق هسته ای

اشتراک گذاری :

وب سایت شبکه الجزیره “به نقل از روزنامه “واشنگتن تایمز” آمریکایی نوشت: «ایالات متحده آمریکا هیچ گونه برنامه اضطراری و جایگزین درمورد ایران ندارد.»

 

 

بنابر این گزارش، “شوشانا براین” نویسنده روزنامه واشنگتن تایمز و رئیس ارشد مرکز سیاست گذاری یهود(JPC) می نویسد: « در صورتی که توافق هسته ای به بن بست برسد دولت امریکا هیچ برنامه اضطراری برای جایگزین در جهت تامین امنیت و سلامت ایالات متحده همچنین حفاظت از منافعش در خارج از کشور ندارد.»

 

 

این نویسنده امریکایی در ادامه افزود: «به نظر شما اگر “حسن روحانی” رئیس جمهور ایران برکنار شود و جایگزین آن رئیسی دیگر که ضد آمریکایی تر باشد سر کار بیایید چه خواهد شد؟ اگر بحران آینده در خلیج [فارس] نباشد چه خواهد شد؟»

 

 

“براین” خاطرنشان کرد: «وجود برنامه جایگزین برای ایالات متحده یک امری ضروری است تا بتواند حیثیت و قدر این کشور را  در سطح خارجی برگرداند زیرا توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهان باعث خدشه دار کردن قدرت نظامی واشنگتن در خارج شده است.»

 

 

رئیس ارشد مرکز سیاست گذاری یهود چندین سناریو را در این زمینه مطرح کرد و معتقد است که  این سناریوها باعث خواهند شد که راه برگشتی برای ایران نخواهد داشت مانند عدم تعهد ایران به بند های توافق نامه و اعمال غیر قانونی ایران برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت های هسته ای.

 

 

 

 

 

از سوی دیگر این نویسنده آمریکایی از خطر کاهش بودجه نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۱ هشدار داد. “جان مک‌هیو” دبیر کل وزارت دفاع امریکا اظهار داشت این امر فقط به پول منحصر نخواهد شد بلکه احتیاجات ما غیرمنتظره تر خواهد شد و دشمنان ما نیز غیر قابل پیش بینی تر هستند و توانایی ما برای مبارزه همزمان در بیش از یک جبهه تضمین نشده است.»

 

 

این نویسنده از ایالات متحده خواست اراده قوی و محکمی در برابر ناتو برای حفاظت از دریای “بالتیک” و لهستان از سلطه روسیه، حملات الکترونیکی و پیامدهای بحران اوکراین داشته باشد.

 

 

رئیس ارشد مرکز سیاست گذاری یهود از دولت اوباما خواست سیستم رادار موشکی در لهستان و جمهوری چک که دولت “جورج بوش” رئیس جمهور اسبق آمریکا تصویب شد و اوباما آنرا لغو کرد، بازگرداند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همتی: نرخ سود سپرده برخی بانک‌ها ۳۰ درصد شد

ی آگوست 23 , 2015
خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای هماهنگی بانکها با تاکید بر ضرورت ساماندهی همه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و متخلف گفت: اعتماد مردم به موسسات اعتباری تا حدود زیادی کاهش یافته و مردم ترجیح می‌دهند به سمت بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بروند. به گزارش خبرگزاری تسنیم،عبدالناصر همتی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...