نگرانی از گسترش اسلام؛ دلیل اصلی جنایات بوداییان در میانمار/ عملکرد ضعیف بدنه مردمی در قبال جنایات روهینگیا

اشتراک گذاری :

نودیها:علیرضا کمیلی امروز در مشهد در رابطه با نسل‌کشی اخیر مسلمانان در میانمار اظهار داشت: کشتار مسلمانان روهینگیا در حقیقت از نگرانی گسترش مسلمین در منطقه آراکان و مهمتر از آن در کشور میانمار نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این افراد به دنبال جلوگیری از گسترش اسلام در مناطق بودایی هستند تا تحت‌تأثیر کشور بزرگی چون بنگلادش بتوانند رشد آن را متوقف کنند، به همین دلیل طی سال‌های اخیر به مسلمانان آراکان فشار سنگینی آورده‌اند تا این منطقه را ترک کنند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی «امت واحده»  ریشه اصلی فشارها را وجود یک منطقه بزرگ مسلمان‌نشین در آراکان دانست و یادآور شد: آنها تلاش می‌کنند با این اقدام، امکان زندگی را برای مسلمانان این منطقه سلب کنند، البته یک‌سری از مسلمانان نیز به صورت پراکنده در نقاط دیگری از میانمار زندگی می‌کنند که به آنان فعلا کاری ندارند.

کمیلی در رابطه با پیشنیه این جنایات بیان کرد: آغاز این اتفاقات به بیش از دو قرن پیش بازمی‌گردد، اما این طور نبوده که هرروز این مسائل وجود داشته باشد و یک دوره‌هایی اوج می‌گیرد، در سال‌های اخیر این حساسیت‌ها از سوی جریانات افراطی بودایی تشدید شده و تلاش می‌کنند با اتکا به این روش جلوی رشد مسلمانان در کشورشان را بگیرند که دولت این کشور نیز با سکوت در مقابل این جنایات، با آنان همراهی می‌کند.

وی، دلیل اصلی عدم واکنش درخور رسانه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی در قبال این نسل‌کشی را توسعه اسلام برشمرد و افزود: این افراد نسبت به توسعه اسلام دغدغه دارند و نمی‌خواهند مسلمین در هیچ نقطه‌ای اعم از مسیحی‌نشین یا بودایی‌نشین قدرت بگیرند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی «امت واحده» اضافه کرد: استراتژی دیگر آنها این است تا کشورهای اسلامی را ضعیف یا وابسته نگه دارند، کشورهایی که وابسته نمی‌شوند را درگیر جنگ و درگیری داخلی کنند و کشورهای وابسته را هم به انحطاط بکشانند، مانند وضعیتی که امروز در کشورهایی چون مصر شاهدیم.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چنین جنایاتی، عنوان کرد: در لایه حکومتی باید با همکاری کشورهای دیگر به یک راه‌حل جدی برسیم، چراکه تدابیری که تاکنون اندیشیده شده، جدی نبوده و تکرار این جنایات را در پی داشته است.

کمیلی تأکید کرد: باید یک فشار سنگین روی بنگلادش بیاوریم و بنگلادش و دیگر کشورها نیز یک فشار جدی روی میانمار بیاورند که این ماجرا تکرار نشود، این افراد باید احساس کنند از سوی کشورهای دیگر توبیخ می‌شوند، درغیر این صورت اگر صرفا به محکوم کردن محدود شود، فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه در لایه مردمی نیز اقدامات زیادی می‌توان انجام داد، اضافه کرد: متاسفانه بدنه‌‌های مردمی ما در تحرکات بین‌المللی کم‌توفیق بوده و ضعیف عمل می‌کنند، اِن.جی.اُ های مختلفی در دنیا وجود دارد که بلافاصله در این مناطق حضور پیدا کرده و خدمات انسان‌دوستانه، پزشکی و خیریه ارائه می‌دهند.

دبیر اتحادیه بین‌المللی «امت واحده» یادآور شد: این در حالی است که ما در این‌گونه اتفاقات منتظر می‌شویم تا سازمان هلال احمر دو ماه بعد وارد عمل شود، باید به صورت ساختاری مشکلمان را حل کنیم و تحرکات مردمی و پزشکی بیشتر شود.

کمیلی در رابطه با اقدامات اتحادیه بین‌المللی امت واحده به مسلمانان میانمار نیز افزود: دفعه قبل که این جنایات رخ داد، چند ۱۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و برای مردم اقلام غذایی و دارویی تهیه کردیم که توسط دو نفر از دوستمانمان در منطقه توزیع شد، اکنون نیز درحال جمع آوری کمک‌های مردمی برای خدمات‌رسانی به این مسلمانان مظلوم هستیم.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مسئولان مانع ورود آب‌ معدنی به کشور شوند

س سپتامبر 12 , 2017
نودیها:نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه با اشاره به واردات آب معدنی خارجی به کشور با قیمت‌های گزاف، اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور آب معدنی با کیفیت عالی تولید می شود لذا واردات آب معدنی خارجی به کشور باید متوقف شود.   وی با بیان اینکه هیچ نیازی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...