نگاهی به آمار جدید مرکز آمار ایران؛ “بیکاری” دست بردار نیست/ وقتی “بیکاری” اصرار دارد مانع ازدواج شود!

اشتراک گذاری :
نودیها:بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری، نداشتن شغل دائم، مشکل تهیه مسکن، وضع نامناسب مالی، پیدا نشدن فرد مناسب و مسئولیت‌ناپذیری جوانان، مهمترین دلایل ازدواج نکردن جوانان محسوب می‌شود.
 
پشت شیشه مغازه ایستاده بود و نگاه می کرد، آینه و شمعدان های مختلف که از پشت شیشه برق می زدند عابران را برای لحظه ای میخکوب می‌کنند؛  تردید داشت که  به داخل مغازه برود یا نه، این را می‌شد از این پا و آن پا کردنش فهمید.

صدای مرد را می شنوم که از صاحب مغازه قیمت‌ها را می‌پرسد؛  هر چه می‌پرسد نگاهش ناامیدتر می‌‌شود.

علت سوال هایش را که می پرسم، می گوید: چند سالی است که کار می کنم، هر کاری که به فکرتان برسد از دست فروشی تا آبدارچی؛ می خواهم ازدواج کنم؛ اما با پولی که من دارم نمی توانم.

هر روز قیمت ها را می پرسم از خانه بگیرید تا چیزهایی مثل همین آینه و شمعدان.

اما همه چیز گران است، از یک طرف کار درستی هم ندارم؛ کارگر ساده که شاید امروز کار داشته باشم و فردا نه …

دوباره نگاهش به سمت قیمت های نجومی آینه و شمعدان ها می لغزد .

این شرح حال، شاید شرح حال خیلی از جوان ها باشد که می خواند ازدواج کنند اما آنقدر سنگ جلوی پایشان می گذارند که پشیمان می شوند از ازدواج کردن!

بیکاری علت اول ازدواج نکردن جوانان

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری، نداشتن شغل دائم، مشکل تهیه مسکن، وضع نامناسب مالی، پیدا نشدن فرد مناسب و مسئولیت‌ناپذیری جوانان، مهمترین دلایل ازدواج نکردن جوانان محسوب می‌شود.

کاهش ازدواج در سال ۹۵

براساس آمار دیگری که سازمان ثبت احوال در چهار ماهه سال جاری ۲۳۴ هزار و ۹۸۰ هزار واقعه ازدواج در کشور ثبت شده است که اگر این تعداد را با آمار سال گذشته یعنی ۲۴۰ هزار و ۳۲۹ مورد ازدواج مقایسه کنیم، اعداد و ارقام به ما می‌گوید؛ میزان ازدواج در سال ۹۵ نسبت به سال قبل ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

این برای پنجمین سال پی در پی است که آمار ازدواج شیب نزولی را طی می‌کند.

بیکاری، بیکاری، بیکاری

بیکاری یکی از معضلات پیش روی جوانان است؛ اگر جوان نگرانی برای شغل، مسکن و … نداشته باشد مطمئنا پای در مسیر ازدواج می گذارد و با امید زندگی می کند.

درد بیکاری برای یک جوان را کنار بگذاریم؛ درد بهانه جویی های مختلف مسئولان را دیگر نمی توان پنهان کرد.

اینکه هر روز با اعلام آمار بگوییم بیکاری را ریشه‌کن کردیم یا اینکه به جای عمل کردن به وعده ها، به دنبال فعالیت های دیگر باشیم؛ نمی شود مشکلات جوانی را که در آستانه ازدواج است حل کرد.

۱۱ میلیون جوان بیکار

سال ۹۳ وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: ۱۱ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج بالای ۲۰ سال در کشور داریم که به سبب مشکلات اقتصادی رغبتی به ازدواج ندارند.

نرخ بیکاری بهار ۱۳۹۵، ۱۲.۲ درصد است؛ با توجه به تحقیقات صورت گرفته هرچه نرخ بیکاری افزایش یابد، هم‌زمان سن ازدواج هم بالا خواهد رفت.

مرد همچنان پشت ویترین مغازه آینده وشمعدان ایستاده و قیمت ها را نگاه می کند و شاید هم به آینده ای فکر می کند که …

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«فروشنده» چه فروخت تا اسکار بگیرد؟

س فوریه 28 , 2017
نودیها:در این میان آنچه برنده شد، همان سفارش اتحادیه اروپایی/قطری بود که فیلمساز ایرانی را (خودآگاه یا ناخودآگاه) در قالب نگاه نژادپرستانه و تحقیرگرانه‌ای قرار داد که توسط مراکز استراتژیک ایالات متحده نسبت به آیین‌ها و سنت‌های دینی ملت‌ها تئوریزه شده است.    همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، «فروشنده» جایزه فیلم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...