نکات ایمنی آتش نشانی به مسافران نوروزی

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از شهروندان خواست تا به هنگام ترک منزل در ایام نوروز و در زمان انجام سفرهای نوروزی نکات زیر را مورد توجه قرار دهند.

توصیه های ایمنی هنگام ترک منزل در نوروز

قبل از ترک خانه خود همه وسایل غیرضروری الکتریکی را خاموش و درصورت امکان جریان برق آن را از فیوز مینیاتوری قطع کنید.

وسایل گرمازا اعم از گازسوز و یا نفت‌سوز را خاموش کنید و شیر اصلی گاز را از قسمت بعد از کنتور و یا سیلندر گاز کاملاً ببندید.

از بسته بودن شیرهای آب گرم و سرد هنگام ترک خانه کاملاً مطمئن شوید.

درصورت وجود نشتی در شبکه آب‌رسانی خانه، با بهره گیری از متخصصان برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

پیش از ترک خانه از بسته بودن در ‌و پنجره‌های خانه مطمئن شوید و کلید منزل را به سرایدار یا شخص قابل اعتماد خود بسپارید تا در صورت رخداد حادثه احتمالی بتوان از آن استفاده کرد.

از قراردادن هرگونه وسیله اضافی و یا اثاثیه در بالکن منزل خودداری کنید چون دراثر وزش باد، احتمال سقوط آنها روی رهگذران وجود دارد و یا در اثر افتادن مواد آتش‌زنه امکان آتش‌سوزی میسر می شود.

از نگهداری ظروف مواد قابل اشتعال و یا سیلندرگازاضافی در محیط خانه جداً‌ خودداری کنید و اینگونه وسایل را به مکانی مناسب خارج از محیط خانه انتقال دهید.

اسناد، مدارک مهم، اساسی و لوازم با ارزش خود را در محلی امن و مناسب نگهداری کنید.

توصیه‌های ایمنی سفرهای نوروزی

چنانچه قصد دارید با خودرو خود به شهرهای دیگر سفر کنید، خودرو را از لحاظ مکانیکی و برقی بازدید کنید و در صورت وجود نقص فنی احتمالی پیش از حرکت آن را برطرف کنید.

از قراردادن وسایل اضافه روی باربند خودرو پرهیز و در صورت نیاز به استفاده از باربند، پیش از حرکت، اثاثیه چیده شده را با طناب و چادر کاملاً مهار کرده و بپوشانید به گونه‌ای که امکان افتادن آنها وجود نداشته باشد.

از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو و یا در قسمت بار کامیونت، کامیون، وانت و صندوق عقب خودرو سواری جداً خودداری کنید.

از قرار دادن سیلندر گاز از هر نوع و گالنهای حاوی بنزین یا نفت و … در صندوق عقب خودرو پرهیز کنید، درصورت نیاز قبل از قراردادن گاز پیک‌نیکی، شیر و اتصالات آن را با آب و صابون آزمایش کنید تا از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه و خاموش‌کننده آتش‌نشانی در خودرو شخصی می تواند هنگام رخداد آتش‌سوزی یا هر حادثه احتمالی دیگری کمک شایانی به شما کند.

وجود مواد غذایی انرژی‌زا، لباس گرم، پتو و زنجیر چرخ در خودرو شخصی شما با توجه به فصل و احتمال سرد شدن هوا ضروری است.

از روشن کردن آتش در محیط باز و نزدیک علفهای خشک یا درختان در طول راه خودداری و برای پخت غذا از اجاقهایی که در پارکهای جنگلی و غیره آماده شده استفاده کنید.

درصورت رخداد حادثه رانندگی یا حوادث دیگر در جاده‌های بین شهری خودرو خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت و با قراردادن علائم هشداردهنده ایمنی از جمله مثلث خطر در فاصله ۱۵۰ متری، رانندگان دیگر را آگاه سازید.

هنگام رخداد حادثه رانندگی شدید و در صورت نشت بنزین از خودرو، برای جلوگیری از بروز آتش‌سوزی احتمالی بی‌درنگ موتور خودرو را خاموش و بست باتری را قطع کنید.

درصورت بروز آتش‌سوزی در خودرو، با حفظ خونسردی از خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی که همراه دارید طبق دستورالعمل حک شده روی آن برای مهار و خاموش کردن آتش استفاده کنید.

برای ایمنی خود و سرنشینان خودرو به هشدارهای پلیس راه توجه و از راندن خودرو با سرعت بیش از حد مجاز پرهیز کنید البته علائم هشداری جاده نیز کمک چندانی به شما می‌کند.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اعمال لحظه تحویل سال آیت الله آقا مجتبی تهرانی

د مارس 20 , 2017
سایت نودیها : حاج آقا همیشه قبل از تحویل سال، مقید بودند که ۳۶۵ مرتبه دعای «یامقلب القلوب» را به طور کامل بخوانند و برای اینکه این دعا، تا لحظه تحویل سال تمام شود، از یک ساعت قبل از اعلام عید، شروع میکردند. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...