نکاتی جالب ازآلبرت انیشتن که نمی دانید+تصاویر

اشتراک گذاری :

هرچند وی معروف ترین دانشمند زمین تا به امروز محسوب می شود ، اما نکاتی درباره وی وجود دارد که شاید هنوز ندانید یا گمان می کردید که حقیقت را می دانستید.

) کالبد شناسی که پس از مرگ انیشتین مغز وی را در اورد، آن را دزدید و به مدت بیست سال  در ظرفی شیشه ای نزد خود نگهداری کرد.

۲) پست نخست وزیری رژیم اسراییل به وی پیشنهاد شده بود که آن را رد کرد.

۳) او از دوران کودکی نابغه ریاضی بود و هیچ وقت انگونه که شایعات می گویند در امتحان ریاضی رد نشد. احتمالا دلیل این شایعات شیوه معکوس نمره دهی آلمان و سوئیس است که در یکی نمره کامل ۱ و در دیگری ۶ است. او امتحان ریاضی خود را در سوئیس داده بود. البته دلیل دیگری هم وجود دارد؛ به دلیل مشکل بودن مسائل ریاضی پیشرفته  که برای سن نوجوانی مثل او بسیار دشوار و بسیار بالاتر از رده سنی اش بود، همیشه از ریاضیدانان کمک می گرفت. این شایعات زمانی که وی در قید حیات بود پا گرفتند و زمانی که از آن مطلع شد خندید و گفت: من هیچ وقت در امتحان ریاضی رد نشدم. قبل از ۱۵ سالگی استاد محاسبات دیفرانسیل و انتگرال شدم.

۴) در ۱۲ سالگی روش هایی جدید در اثبات فرمول های ریاضی ارائه داد.

۵) او در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تکنیک سوئیس رد شد. بخش سوالات ریاضی را کاملا درست و با سرعت زیاد پاسخ داد اما از آنجایی که به زبان سوئدی تسلط نداشت سوالات غیر ریاضی  که به زبان سوئدی بودند را به کلی از دست داد.

۶) او تا پیش از ۴ سالگی اصطلاحا زبان باز نکرد و حرف نمی زد. احتمالا به خاطر اینکه او بر اساس تصاویر مطالب را یاد می گرفت و شیوه آموزش وی تصویری بود.

۷) بساری از کشفیات و الهامات وی حاصل آزمایش های صرفا ذهنی و تصویری بود.

۸) پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه سوئد کار مرتبط با تدریس پیدا نکرد و مدتی به عنوان منشی یک مطب مشغول به کار بود.

۹) زمانی که منشی مطب بود ۴ مقاله نوشت که آینده دنیای علم را تغییر داد.

۱۰) این تصور رایج که وی به خاطر تئوری نسبیت جایزه نوبل را برد، اشتباه است. بسیاری از دانشمندان مخالف تئوری نسبیت وی بودند و این شایعه به دنبال علاقه شدید مردم به شخصیت انیشتین و لیاقتش در دریافت این جایزه ، شکل گرفت.

۱۱) جایزه نوبل به خاطر قانون فوتوالکتریک به وی اعطا شد.

۱۲) انیشتین با با پیشنهاد مبلغ جایزه نوبل خود به همسر اولش، از وی طلاق گرفت. او این پیشنهاد را سال ها پیش از دریافت این جایزه به همسرش ارائه داده بود؛ گویی او به دریافت این جایزه ایمان داشت.

۱۳) او اصلا حافظه خوبی در به خاطر سپردن شماره تلفن، اسامی و روزها نداشت.

۱۴) پس از جدایی از همسر اولش با دختر عموی خود ازدواج کرد و پس از به قدرت رسیدن حزب نازی در آلمان به آمریکا مهاجرت کرد.

۱۵) و در اختتام یک نکته طنز درباره انیشتین: استوارت فریبورن در زمان خلق شخصیت «یودا» در «جنگ ستارگان» از چهره انیشتین الهام گرفت !

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گیاهانی که به رفع کمردرد کمک می کنند

چ سپتامبر 16 , 2015
افرادی که کمردرد را تجربه کرده اند، می دانند که هیچ چیزی بدتر از درد مزمن کمر نیست زیرا زندگی را مختل می کند و مانع از تمرکز روی کار می شود؛ اما علاوه بر داروهایی که درد را آرام می کند گیاهانی نیز وجود دارد که می تواند باعث […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...