نوشیدنی‌هایی که خلق‌وخو را بهتر می‌کنند

اشتراک گذاری :

 

به نقل از سایت سلام دکتر، این روزها، انواع مختلفی از چای‌ها در سراسر جهان عرضه و مصرف می‌شوند که در بین آنها، چای سیاه همچنان جزو پرطرفدارترین انواع چای است.

وقتی که آشفته هستید و تمرکز ندارید، نوشیدن مقداری آب گرم با لیمو تاثیر خیلی مثبتی دارد. کم شدن آب بدن می‌تواند تمرکز شما در کارهای طولانی‌مدت را به‌شدت کاهش دهد، برای همین به‌طور کلی نوشیدن مداوم آب کار هوشمندانه و مفیدی است. اما اگر می‌خواهید تمرکزتان را خیلی بیشتر کنید، از شربت آب‌لیمو به همراه یک تکه لیموی تازه استفاده کنید. حتی مطالعات مختلف نشان می‌دهند که بوی لیمو می‌تواند عملکرد مغز برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارد را بهبود ببخشد. با خوردن آب و لیموی تازه، بدن‌تان مقدار زیادی ویتامین C دریافت می‌کند که تاثیر زیادی در ساختن بیشتر نوراپی‌نفرین دارد. این ماده روی بخشی از مغز که هوشیاری انسان را کنترل می‌کند، تاثیر می‌گذارد.
وقتی که استرس دارید، چای بابونه بنوشید. چای بابونه باعث تسکین اضطراب و تحریک‌پذیری عصبی می‌شود. اگر بتوانید شیر را با چای بابونه ترکیب کنید حتی تاثیر خیلی بیشتری می‌گذارد؛ چون شیر گاو حاوی نوعی چربی به‌نام اسید لینولئیک است و این ماده فشار خون مغز را افزایش می‌دهد و با اثرات هورمون استرس کروتیزول مقابله می‌کند. اضافه کردن عسل به ترکیب شیر و چای بابونه، تاثیر فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

وقتی که احساس بی‌قراری و بی‌خوابی دارید، آب آلبالو بنوشید. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که اگر ۲ بار در روز آب آلبالو بنوشید، به شما کمک می‌کند که شب‌ها حدود ۹۰ دقیقه بیشتر بخوابید. آلبالو، منبع طبیعی ملاتونین و اسید آمینه تریپتوفان است و برای همین خواب طبیعی شما را بهتر می‌کند.

وقتی که خسته هستید، چای سبز بنوشید. این دم‌نوش قدیمی حاوی نوعی اسید آمینه به نام ال‌تیانین است که باعث افزایش امواج مغزی آلفا می‌شود و شرایطی شبیه به مدیتیشن برای مغر ایجاد می‌کند؛ برای همین است که آرام‌بخش است و تمرکز را بالا می‌برد. این چای گزینه خیلی خوبی برای عصرهایی است که به هر دلیلی نمی‌خواهید قهوه بخورید، ولی کار زیادی برای انجام دادن دارید.

وقتی که سر حال نیستید، چای سیاه با دارچین بخورید. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که حتی بوی دارچین می‌تواند باعث افزایش هوشیاری شود و بدخلقی را کاهش دهد. ضمن این‌که دارچین می‌تواند سطح قند خون را ثابت نگه دارد و برای همین می‌تواند خلق‌وخوی شما را خیلی بهتر کند.

وقتی که بی‌حوصله هستید، اسموتی ماست یونانی بخورید. این ماست به‌خاطر پروتئین‌هایی که دارد می‌تواند باعث تغییر خلق‌وخوی افراد شود. حتی اگر از نوع پروبیوتیک آن استفاده کنید، باز هم خاصیت درمانی برای افسردگی دارد.

 منبع:سلامت نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فواید دوش آب سرد

چ آگوست 19 , 2015
دکتر دقاقی‌فر متخصص آب درمانی در این خصوص گفت: دوش آب سرد به علتی که به بدن شوک وارد می‌کند مکانیزم ستیز یا گریز را که مربوط به شرایط تهدید است، فعال می‌کند و به طبع باعث ترشح آدرنالین می‌شود به همین دلیل می‌گوییم که دوش آب سرد راه حلی برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...