نوروز امسال تنهایی سفر نکنید

اشتراک گذاری :

نودیها:وقتی دو خانواده با فرهنگهای متفاوت قصد سفر با یکدیگر را دارند، لازم است که قبل از سفر در مورد فرهنگ خانوادگی یکدیگر بررسی داشته باشند تا به هنگام برخورد با جنبه های گوناگونی که در فرهنگ دیگری ملاحظه می نمایید، بتوانید خود را با ان تطبیق دهید و نه آنکه سفر را به کام خودتان و دیگری زهر کنید…

سفر نوروزی از جمله سفرهای خاطره‌انگیز برای هر خانواده ای می تواند باشد. اگر همسفر خوب داشته باشید، بهترین و اگر همسفر بد داشته باشید بدترین خاطره‌ها را تجربه خواهید کرد. البته به تنهایی سفر رفتن مزیتها و فواید خاص خودش را دارد اما اگر قرار باشد هیجانات و تجارب خاص و منحصر به فردی را تجربه کنید طبیعتا با یک سفر انفرادی این اتفاق نخواهد افتاد و از اینجاست که باید به فکر انتخاب یک یا چند همسفر باشید. از اینجاست که شما باید سعی کنید فرد یا خانواده ای را به عنوان همسفر انتخاب کنید  که اولویت های سفری و همچنین ویژگی های شخصیتی مشابهی با شما (یا حتی خانواده تان)داشته باشد.

در ادامه نکاتی در مورد انتخاب یک همسفر خوب ارایه می شود:

شناخت ابعاد فرهنگی همسفر

یکی از راههای شناخت همسفر این است که با فرهنگ او آشنا شوید. از این طریق می توانید تا حدودی به ویژگی های او نیز پی ببرید. البته برخی معتقدند که شخصیت فرد جنبه کوچک شده فرهنگ در وجود اوست. دران صورت تاثیر فرد از فرهنگ محیط خود تا این حد گسترده است پس اگر فرهنگ فرد را بشناسید می توانید تا حدود در خور توجهی به شناخت خود فرد نیز نایل آیید.  

در هنگام انتخاب همسفر اهمیت ویژه ای دارد که برای شناخت بیشتر وی، فرهنگ او را نیز بشناسید؛ به ویژه وقتی که می خواهید سفری دسته جمعی بروید.

نتیجه آنکه مسایل فرهنگی و توجه به ان(در امر انتخاب همسفر)، بسیار مهم است و نباید آن را بی اهمیت انگاشت. البته بهتر آن است که افراد با فرهنگی همگون به مسافرت دسته جمعی بروند اما به هر حال تنوع فرهنگی در کشور ما زیاد است و نمی توان در این موارد قاعده ای خدشه ناپذیر تدوین کرد، باید یادآوری کرد که وقتی دو خانواده با فرهنگهای متفاوت قصد سفر با یکدیگر را دارند، لازم است که قبل از سفر در مورد فرهنگ خانوادگی یکدیگر بررسی داشته باشند تا به هنگام برخورد

یکی از راههای شناخت همسفر این است که با فرهنگ او آشنا شوید.

 با جنبه های گوناگونی که در فرهنگ دیگری ملاحظه می نمایید، بتوانید خود را با ان تطبیق دهید و نه آنکه سفر را به کام خودتان و دیگری زهر کنید.

شناخت اهداف و توقعات فرد از سفر

هر کسی از مسافرت خویش توقعی دارد و اهدافی را دنبال می کند. برای داشتن سفری موفقیت آمیز و همراه با خوشی باید بتوانید اهداف و توقعات همسفر خود را بشناسید و بدانید آیا می توانید هدفی همسو با او داشته باشید یا اینکه او در پی هدفی است و شما در پی هدفی دیگر. مثلا اگر در هنگام صحبت از سفرهای قبلی خود دایما صحبت از استراحت و خواب زیاد و .. می کند یعنی این فرد سفر را صرفا برای استراحت می خواهد؛ اگر در سفر فقط دنبال جاهای دیدنی و گردش و رفتن به دامان طبیعت است پس فرد طبیعت گراست و اگر دایما دنبال بررسی رستورانها و غذاهای محلی و .. است یعنی مسافرت را در خورد وخوراک خلاصه می کند.

البته با نگاه کردن به نحوه زندگی فرد در خانواده خود نیز کم و بیش می توان دریافت که توقعات او چگونه می تواند باشد و به هنگام گفتگو و تعاملات میان فردی نیز می توان تا حد زیادی به این مهم دست یافت.

پس در هنگام انتخاب همسفر، باید ببینید که ایا توقع ان شخصی که میخواهید با او همسفر شوید برای شما قابل تحمل و قابل برآورده کردن است یا خیر؟

با این اوصاف، باید تلاش نمود با کسانی همسفر شد که توقعات و انتظاراتی مشابه با شما داشته باشند چرا که انتخاب همسفری ناهمگون، موجب بروز دردسرهای فراوان می شود و لذا پیوسته باید بیش از حد ظرفیت طاقت آورد و ناهمگونی ها و عدم هماهنگی ها را تحمل کرد.

شناخت ابعاد اقتصادی همسفر

نکته مهم دیگر که باید حایز اهمیت قرار گیرد این است که درآمد همسفر و وضعیت اقتصادی  او نیز باید بررسی شود؛ علاوه بر آن توجه داشتن به مدیریت اقتصادی فرد نیز مهم است. برخی درآمدهای خوبی دارند اما نحوه استفاده از آن را به خوبی بلد نیستند مثلا بسیار ولخرج هستند و یا در نقطه مقابل به سختی خرج می کنند. . حتی اگر در سفری که به صورت دسته جمعی صورت می گیرد، تامین هزینه ها دونگی باشد اما طبیعتا سبک خرج کردن همسفرتان بر رفتار شما هم تاثیر می گذارد . مثلا اگر همسفرتان وضعیت مالی بسیار بهتری از شما داشته باشد و اهل خرج کردن زیاد هم باشد قطعا در نخستین گامهای سفر مانند تعیین اسکان، انتخاب خورد و خوراک و .. با هم دچار مشکل می شوید؛ و یا اگر همسفرتان در خرج کردن بسیار سخت گیر باشد باز هم شما به نوعی دیگر به دردسر می افتید پس قبل از  اینکه سفر نوروزی تان را شروع کنید هم در مورد وضعیت اقتصادی و هم در مورد نحوه مدیریت مالی وی توجه ویژه داشته باشید. حتی توصیه می کنیم میزان بودجه

نکته مهم دیگر که باید حایز اهمیت قرار گیرد این است که درآمد همسفر و وضعیت اقتصادی  او نیز باید بررسی شود؛

 خودتان را برای همسفرتان مشخص کنید و همین بررسی را از همسفرتان هم داشته باشید.

شناخت نحوه گذران اوقات فراغت

یکی دیگر از مسایلی که در انتخاب همسفر باید مورد توجه قرار گیرد، نحوه گذران اوقات فراغت اوست. اوقات فراغت ان وقتی است که انجام کارهای ضروری و رسمی فرد پایان یافته و فرصت در اختیار است که به انجام فعالیتهایی دلخواه و رغبت انگیز بپردازد البته کل ایام عید  و روز های سفر جز اوقات فراغت به شمار می رود ولی نحوه گذران این اوقات نمادی از رفتار فرد در اوقات فراغت او در ایام سفر و نوروز است.

 

سپری کردن اوقات فراغت و نحوه انجام دادن فعالیت در چنین اوقاتی می تواند بیانگر علایق و روحیات فرد باشد و با شناخت آن می توانید با حالات و روحیات او بیش تر آشنا گردید. پس اگر می خواهید همسفری برگزینید، باید حساسیتهای او را درک کنید و دربرخورد با او آن را مد نظر قراردهید مثلا اگر فردی عادت دارد اوقاتی از روز را صرف مطالعه کند، پس وقتی با او همسفر می شوید باید به این اوقات احترام بگذارید.و یا اگر کسی وقت فراغت خود را حتما باید صرف خوابیدن هم بکند پس به این مساله توجه داشته و ان را درک کنید تا باعث دلخوری در سفر نوروزی تان نشود.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توضیحات حسن عباسی در مورد زمانی که روحانی به دنبال ریاست جمهوری مادام العمر هاشمی بود

س مارس 21 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 6

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...