نماز یکشنبه ماه ذی القعده را فراموش نکنیم!

اشتراک گذاری :

نودیها:ماه ذی القعده یکی از ماه های خاص است که اعمالی برای انجام در آن ماه  توصیه شده است. یکی از موارد توبه و طلب استغفار است. برای این ماه نمازی توصیه شده است که مشروح آن در ذیل می آید.

 

راهی برای توبه‌ای قبول از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله)

روایت شده که رسول خدا صلوات الله علیه و آله در روز یکشنبه ماه ذی‌القعده فرمود: 

مردم! کدام یک از شما می‌خواهید توبه کنید؟ راوی می‌گوید: گفتیم: رسول خدا! همه ما می‌خواهیم توبه کنیم. 

حضرت فرمودند: پس غسل کرده، وضو گرفته و چهار رکعت نماز به جا آورید. در هر رکعت یک بار (فاتحهالکتاب)، سه بار (قل هو الله احد) و یک بار معوذتین (قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق) بخوانید. 

آنگاه هفتاد بار استغفار نموده و در پایان (لا حول و لا قوه الا بالله) بگویید. 

سپس بگویید: «یا عزیز! یا غفار! اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المؤمنین و المؤمنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت»؛  ای عزیز! ای بخشاینده! گناهان من و گناهان تمام مردان و زنان مؤمن را ببخش که جز تو کسی گناهان را نمی‌بخشد.

اثرات این نماز

آنگاه فرمود: بنده‌ای از امت من چنین عملی را انجام نمی‌دهد مگر این که از آسمان به او ندا می‌رسد: بنده خدا! عمل را از نو شروع کن که توبه تو قبول، و گناهانت بخشیده شد. فرشته دیگری از زیر عرش ندا می‌کند: ای بنده! مبارک باد بر تو و بر خانواده و خاندانت. 

منادی دیگری صدا می‌زند: در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی می‌نمایند. فرشته دیگری ندا می‌کند: ای بنده! با ایمان از دنیا می‌روی؛ دینت از تو گرفته نشده و قبر تو نورانی و وسیع خواهد شد. منادی دیگر صدا می‌زند: پدر و مادرت از تو راضی می‌شوند، گرچه خشمگین باشند؛ پدر و مادر و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوش رزق خواهی بود. 

جبرئیل ندا می‌کند: من با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور می‌دهم که با تو خوش رفتار بوده، به خاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمی روح را از بدنت خارج نماید. گفتیم: رسول خدا! اگر کسی در زمان دیگری چنین بگوید چطور؟ فرمودند: چیزهایی را که گفتم برای او نیز خواهد بود. جبرئیل این مطالب را در شب معراج به من گفت. 


منبع:

مرحوم میرزا جوادآقا ملکی تبریزی در کتاب ارزشمند «المراقبات» 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 66

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

این ۷ ماده غذایی را هیچ‌گاه دو بار گرم نکنید!

ی جولای 30 , 2017
نودیها:گرم کردن غذاها برای بار دوم و در مورد برخی اقلام خوراکی بلامانع است اما در مورد بعضی دیگر از مواد غذایی، به هیچ وجه کار درستی نبوده و شما را با مشکلات جدی سلامت مواجه می‌کند. نکته جالب اینجاست که اکثر ما نمی‌توانیم باور کنیم که این مواد غذایی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...