نقش اعتقادات مذهبی و دیدگاه معنوی در درمان سرطان

اشتراک گذاری :

نودیها : سهیلا خزاعی  در رابطه با نقش معنویت در نظام سلامت، اظهار داشت: امروزه آنچه بر سلامت همه جانبه مردم تأثیرگذار است، سیاست‌ها، دیدگاه‌ها و عوامل اجتماعی و معنوی بوده که می‌تواند سلامت مردم را تأمین کند.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد انسان سالم و سلامت همه جانبه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی در سیاست‌گذاری‌های سلامت اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: در سال ۲۰۰۲ سازمان جهانی بهداشت در تحقیق بزرگ سلامت و اقتصاد کلان نیز ثابت کرد که سرمایه‌گذاری برای رسیدن به سلامت همه جانبه جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی مردم و تأمین تعریف انسان سالم، پرسودترین روش سرمایه‌گذاری حتی برای بازگشت سرمایه است.

عضو هیأت علمی وزارت بهداشت با اشاره به انجام تحقیقات در رابطه با سلامت معنوی، گفت: سلامت معنوی وضعیتی است که دارای مراتب گوناگون بوده و در آن متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرد بینش، گرایش و توانایی لازم برای تعالی روح که همان تقرب به خدای متعال است فراهم می‌ شود به گونه‌ای که همه امکانات درونی بدن به طور هماهنگ و متعادل می‌توانند در جهت هدف کلی در درمان بیماری به کار گرفته شوند.

خزاعی ادامه داد: دیدگاه معنوی بر روی باورها، نگرش‌ها،‌ ارزش‌ها و رفتارها تاثیر عمیق داشته و بر روی بیوشیمی و فیزیولوژی فرد نیز اثر می‌گذارد. این تأثیر روی فکر و بدن تندرستی معنوی نامیده می‌شود.

به گفته وی آنچه در مستندات دیده می‌شود اثرات مثبت معنویت در درمان بیماری‌هایی همچون سرطان، اعتیاد، مشکلات قلبی عروقی و معلولیت‌ها است در حالی که اضطراب و عدم پذیرش معنویت موجب بروز اشکالات زیادی در شناخت و درمان بیماری می‌شود.

این پزشک خانواده بیان داشت: این رفتارهای علمی می‌تواند ترجمه‌ای از آیات قرآن کریم همچون «الا بذکرلله تطمئن‌القلوب» یا «من یتوکل علی الله فهو حسبه» باشد.

خزاعی گفت: همچنین در این رابطه کمیسیون الحاقی اعتباری سازمان مراقبت سلامت (JCAHO) بر لزوم اعمالی که شناخت و تأمین نیازهای معنوی و مذهبی بیماران را فراهم می‌کند، تأکید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دیدگاه معنوی از ۴ طریق رفتارهای بهداشتی، حمایت اجتماعی، سایکونوروفیزیولوژیک و اثرات مافوق طبیعی بر روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد که نتیجه این تأثیرات پیشگیری از بیماری، افزایش تحمل بیماری، بهبود سریع‌تر آن و … است.

انتهای پیام/

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود نماهنگ پاییز منا

چ نوامبر 25 , 2015
بارگیری روی رایانه منبع : مبارز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...