نقد کوتاهی بر فیلم دشمن زن و تهیه کننده آن

اشتراک گذاری :

 

سایت نقدفا – شاید  امثال حسین فرحبخش ادعاهای بسیاری در مورد دینداری، تقوا این گونه مسایل داشته باشند.

این خیلی عالی است که یک سینماگر اینگونه باشد اما اگر این عقاید شخصی بماند و هیچ تاثیری در فیلمسازی یک نفر نداشته باشد به چه کار آید؟!

در اصل به چه کار جامعه آید؟!

دین شخصی همان  دین سکولار است،  مهم این است که چه  تاثیری با فیلم یا هر کالای فرهنگی دیگر روی جامعه بگذاریم. این از تمام کارهای شخصی و کارهای عبادی شخصی مهمتر است.

فیلم دشمن زن به واقع یک فیلم مستهجن  و حتی در مواردی کثیف است شاید برخی خرده می گیرند که خطاب مستهجن و یا کثیف به این فیلم و اینگونه فیلم ها خطاب ناصوابی است.

اما وقتی کسی با سوار شدن بر موجهای سخیف و جنسی در جامعه فیلمی بسازد نام آن را چه می شود گذاشت؟ آیا سخیف و کثیف کلمات متعادلی نیستند؟

برخی از دیالوگ ها و گفتگوهای فیلم مستقیماً اشاره به یک مسئله جنسی  دارد که حتی یک مورد از این گفتگو اگر در یک فیلم باشد می توان به آن  مستهجن گفت.

به محض اینکه به این گونه فیلم ها اعتراض می کنی مواجه می شوی با دستاویز قرار دادن مسائل دینی اینگونه فیلمسازان.

واقعا جای تعجب است چرا کسانی که در مورد حقوق زنان فعالیت می کنند به این گونه فیلم ها که در اصل زنان را بازیچه ای برای فروش بیشتر فیلم ها قرار می دهند اعتراضی نمی کند؟

پس  حقوق  زن را چه می‌دانید؟

زنانی که با دیدن یک مرد چنان از خود بیخود میشوند که گویی تا به حال مرد ندیده اند  زنانی که نهایت هدفشان ازدواج با یک مرد پولدار است. چه توهینی از این بالاتر به زن؟؟

این فیلم چیزی ندارد که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم از جهت هنری این فیلم بسیار ساده و معمولی و از جهت فیلمنامه و متن بسیار سطح پایین است اعتراض نکنید که چرا به جای نقد فیلم بیانیه  میخوانم  متاسفانه فیلم را کامل دیدم به چیزی جز این حرف ها به ذهنم نیامد به امید روزی که سینما در ایران سینمایی در شأن مردم باشد مردمی که جزو باهوشترین مردم دنیا هستند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 1]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عشق من مهناز – فصل سوم قسمت پنجم

ج دسامبر 21 , 2018
نودیها : فردا صبحش زنگ زدم به دوستم مصطفی که طلبه بود و بعداز ظهر بعد از سرکار رفتم بهش سر زدم و بعد از صحبتهای معمول مسئله رو باهاش در میون گذاشتم. گفت:”خدا خیرت بده کاظم همه دنبال یه همچین زنی میگردن که همه دین و پایبند باشه اون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...