نقد مستند بی بی سی فارسی آزادی برای نفرت پراکنی

اشتراک گذاری :

بسم الله الرحمن الرحیم – نقد فا – من ماهواره ندارم و شبکه بی بی سی فارسی را نگاه نمی کنم دلیلش هم خیلی ساده است زیرا معتقدم کشوری که در طول تاریخ معاصر انواع و اقسام بلاها را سر ما آورده این بار و در حوزه رسانه از در مهربانی و شفقت نیست که برای ما برنامه تولید میکند آن هم با این کیفیت و مشکلات فراوانی که دارد.

مستند آزادی برای نفرت پراکنی در نگاه اول یک کار از روی دلسوزی برای جهان اسلام است. زحمتی که راوی مستند می‌کشد و جر و بحثی که با تفرقه افکنان دارد شما را به این فکر فرو می‌برد که چقدر این راوی با تمام وجودش خواستار این است که تفرقه از بین برود و صلح و دوستی در میان مسلمانان برقرار شود. من چند نکته که دراین مستند به آن یا توجه نشده و یا اصلا مطرح نشده را برای شما می آورم بعد خودتان اینها را کنار آنچه خروجی مستند است بگذارید :

الف – اغلب شیعه ها و سنی هایی که در فیلم نشان داده می‌شوند عملا نه شیعه هستند و نه سنی بلکه تندروهای افراطی ای هستند که فقط می‌خواهند اختلاف کنند نه اللهیاری و یاسر الحبیب مورد تایید شیعیان و علمای شیعه هستند و نه مجری هایی که به عنوان سنی در این مستند معرفی می‌شوند در اصل هر دوی این دو دسته افراطی و تکفیری هستند. متاسفانه در این مستند همین ها جهان اسلام معرفی می شوند در حالیکه اینها به شدت در اقلیتند.

ب – بارها در مستند از هزینه های این شبکه ها صحبت به میان می آید واقعا شبکه هایی که از لندن و از واشنگتن تامین نشوند می توانند آزادانه فعالیت کنند. چرا پرس تی وی ، هیسپان تی وی ، العالم ، المنار و… که شبکه هایی در راستای وحدت جهان اسلام هستند مورد حمایت اینان نیستند. اگر این شبکه ها حمایت مالی هم نشوند که می‌شوند حمایت برای هر چه که می خواهند بگویند که می شوند. این چه آزادی ای است که آزادی میلیون ها مسلمان در جهان را تهدید می کند و انگلیس و آمریکا از آن حمایت میکنند.

ج – اختلاف در میان مسلمانان در کشورهای مختلف جهان توسط تکفیری ها صورت می پذیرد مگر جز این است که آمریکایی ها و انگلیسی ها خودشان اذغان دارند که القاعده و این گروهها تحت حمایت و آموزش خودشان بوجود آمده اند.

پس ، این مستند خیلی زیبا و با ظرفت بسیار زیباتری تقصیر را از گردن انگلیس و آمریکا بر می دارد و خود مسلمانان را به اختلاف و وحشی گری متهم می کند و در حالیکه اینان در مسلمان بودنشان هم شک است زیرا مسلمانی که چه به اسم شیعه و چه به اسم سنی و بر خلاف نظر علما به تفرقه افکنی می پردازد خودسر و خود رای دارد امت واحده را می کوبد و تشکیل امت واحده به ضرر غربی هاست.

من بعد از این که این مستند را از یک سایتی دانلود کردم و دیدم چند تا چیز یاد گرفتم. یکی آن داستان قدیمی به را فهمیدم که خود دزد داد می زند که آی دزد و دیگر اینکه مارمولک تر و روباه تر از این ها خودشان هستند.

از جهت فنی هم به جز آن قسمتهایی که دروبین در حال دویدن جو الکی می داد انصافا ساختار بسیار قوی و تاثیر گذاری داشت.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد فیلم Heaven Is for Real بهشت واقعی است!

ی آگوست 10 , 2014
نقد فیلم Heaven Is for Real بهشت واقعی است! – نقد صوتی فیلم بهشت واقعی است به کارگردانی رندل والاس. http://navadiha.ir/files/uploads/filez1/1390070758.heaven-is-for-real.mp3 بارگیری روی رایانه   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...