نقدی نوشتاری بر فیلم هندی “باغبان”

اشتراک گذاری :

 

فیلم باغبان با اینکه در بالیوود ساخته شده است ولی با فیلم های دیگر فرق دارد داستان فیلم از این قرار است که بچه ها پدری را ازخانه بیرون میکنند آن هم به طرز وحشتناکی و پدر با نوشتن کتابی دچار تحول مالی در زندگی خود میشود . داستان کتاب همان زندگی پدر است که در غالب زندگی یک درخت نوشته شده است. بعد از پولدار شدن پدر فرزندان دور او حلقه میزنند و پدر آنان را تنبیه میکند.
این فیلم از لحاظ فنی بسیار خوب و خوش ساخت کار شده ولی انچه که این فیلم بسیار  ارزشمند میکند تاکید فیلم بر احترام به پدر و مادر است و اینکه این دو چه نقش مهمی در زندگی انسان ایفا میکنند و با وجود بدیهایی که بچه ها در حق پدر و مادر روا میدارند ولی این والدین هستند که در نهایت بزرگواری و بخشش میکنند. همان چیزی که در غرب مورد اغفال جدی واقع شده و در سینمای هالیوود بعضا شعارش داده میشود زیرا آنان اصلا خانواده ای ندارند که بخواهد احترامی در آن باشد یا نباشد.

سینمای بالیوود وقتی به ارزشهای شرقی که در فرهنگ هندوستان وجود دارد توجه میکرد ، خیلی قابل احترام بود و هر چه سعی کرد به طرف ارزشهای غربی خصوصا ارزشهای آمریکایی برود از درون تو خالی شد. ارزشهایی که در آن انسانیت یک تابلویی برای تبلیغات است و حقوق انسان ها از زن و مرد زیر پا له میشود. نمونه اش زنها هستند که برای آنان کالا هستند.

نقش سلمان خان هم به عنوان پسری که آمیتاباچان او را  که یتیم بوده بزرگ کرده و با دیگر بچه ها فرق دارد بسیار دلنشین است و خود آمیتا هم که همچون همیشه نقش خود را خوب بازی کرده است و تنها اشکال بازی باچان ، گریم تکراری است که در فیلم های دیگر بارها دیده شده در هر حال این فیلم به دلیل ارزشی بودن قابل تقدیر است و حتما دیدنش خالی از لطف نیست البته فاصله اش با آنچه اسلام در احتران به پدر مادر در نظر دارد بسیار زیاد است . زیرا اسلام ارزش ویژه ای قائل است که در هیج جا این نیست.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 7 میانگین: 3.3]

Related Images:

Visits: 122

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد سریال خارجی "قهرمانان" heroes

چ مارس 13 , 2013
۱۶۸۷ نقد و بررسی کامل سریال قهرمانان Heroes توسط دکتر حسن عباسی که به جنبه های جالب و شگفت انگیزی از آن و مکتب داروینیسم اشاره میکند.   دانلود با حجم ۱۰ مگابایت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 7 میانگین: 3.3]Related Images:Visits: 122

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...