نقدی بر فیلم ایرانی ملک سلیمان

اشتراک گذاری :

بسم الله الرحمن الرحیم  – نقد قا – فیلم ملک سلیمان ساخته ی کارگردان خوش نامی است که شاید همه او را با سریال و فیلم “مریم مقدس” بشناسند ، یعنی شهریار بحرانی. فیلمی که به عنوان یک کار فاخر و پرهزینه شناخته می شود ، گرچه هنوز از جهت هزینه کردن بسیار با هالیوود فاصله داریم. هالیوود برای ساخت بک فیلم معمولی به طور متوسط از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه میکند. البته آنها درآمد زایی چند برابر فیلم دارند و چرخه تولید فیلمشان کامل است که بماند.

ملک سلیمان فیلم با شکوهی است و به خوبی خیانت علمای یهود را به آیین حضرت موسی (ع) و تحریف گسترده ای که صورت داده اند به نمایش گذاشته است. جلوه های ویژه ، موسیقی ، بازی ها قابل قبول هستند. به جز چند تن از بازیگران که کلیشه ای و گاها اغراق شده بازی کرده اند.

اشکال بزرگ ملک سلیمان که اگر نبود قطعا فیلم ، خیلی بهتر از اینها میشد ، نقشه است. این اشکال را متاسافنه در چندین فیلم دیگر دیدم و بسیار آزارم داد. نقشه باعث میشود شما یک نگاه کلی از آن چه اتفاق می افتد و مثلا جنگهایی که در نقاط مختلف واقع می شود داشته باشید و این کمک بسیاری به شما برای دنبال کردن همه آن چه با هم در حال وقوع است میکند به طور کلی نبود نقشه در اینگونه فیلمها ضربه بزرگی میزند.

صحنه های که اسبها را داریم و تاختن آنها را داریم قابل توجه است. صحنه و فضا هم خوب از آب در آمده مخصوصا اینکه یک فضای واحدی حس میشود و دکورها و صحنه آرایی به جاست.

فیلم ملک سلیمان پولهایی را که خرج کرده حرام نکرده است و در زمانی که حضرت سلیمان (ع) بسیار مورد توجه قرار گرفته به دلایل مختلفی که حالا مجال آن نیست خوب دفاعی و خوب نشان داده است زندگی پاک و سراسر خدمت و بزرگی این پیامبر الهی را.

قسمت دوم این فیلم هم ساخته خواهدشد.

نکته آخر هم اینکه کسانی که در حوزه صهیونیسم پژوهی فعالیت دارند و یا علاقه دارند حتما این فیلم را با دقت ببینند و پیرامون مسایل مختلف آن میشود تحقیق کرد و یا خواند. مثلا مساله ربا ، چرا علمای یهود سعی دارند حضرت را پادشاه جا بزنند تا پیامبر خدا ؟ آیا این موضوع امروز هم ادامه دارد ؟ چرا یهود روی این موضوع تاکید دارد ؟ داود (ع) و سلیمان (ع) مگر چه کرده اند ؟ و…

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود نقد صوتی فیلم رسوایی مسعود ده نمکی

ی مارس 31 , 2013
نقد صوتی فیلم ایرانی رسوایی ساخته مسعود ده نمکی پخش برخط بارگیری صوت   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 0

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...