سایت نودیها : از مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «کاپیتولاسیون فرهنگی آموزشی کشور» در تالار رجایی دانشکده ادبیات علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد درباره اینکه مسئولیت اقتصادی فرزندان بعد از طلاق برعهده چه کسی است؟، گفت: در واقع حضانت به معنای مسئولیت اقتصادی فرزندان بعد از طلاق است که بر عهده مرد گذاشته می شود و به معنای ندیدن مادر بعد از طلاق نیست.
وی با بیان اینکه حق حضانت فرزند را دادگاه تشخیص می هد، تصریح کرد: در واقع این قانون به دلیل تأمین حق مادر و کودک است؛ چرا که فرزند برای مرد مسئولیت آور است و حضانت فرزند با پدر است و این به معنای دفاع از حقوق زن و مرد است که مردان به راحتی و آزادانه نتوانند زنان را طلاق بدهند و به دنبال عیاشی و خوشگذرانی باشند.
در زندگی مدرن اغلب زنان و کودکان قربانی هستند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از شعار تساوی حقوق زن و مرد در غرب، گفت: در زندگی مدرن اغلب زنان و کودکان قربانی هستند و بیشترین نفع را مردان بی تعهد و بی مسئولیت از این فضا می برند.
رحیم پور ازغدی درادامه در نقد سند ۲۰۳۰ با طرح این پرسش ها که چه کسانی از طرف این ملت برای دنیا چه تعهداتی را می دهند و با کدام مجوز شرعی و مجوز کدام قانون اساسی این تعهد نامه را امضا میکنند؟ بیان کرد: چه کسی به این مسئولین اجازه داده است که از طرف ملت ایران این تعهدات دروغین حقوق بشری را امضاء کنند؟ از جمله مفاد این تعهد نامه مسئله همجنس بازی است که مسئولین هم آن را تعهد داده اند.
سند ۲۰۳۰ همان باج فرهنگی است
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنان کلمات خاص خودشان را در این سند به کار برده اند که در بیشتر موارد هم فریب دهنده است، تصریح کرد: آنها واژه حمایت از اقشار ضعیف و تهدید شونده را به کار می برند و در ذیل آن مقصودشان را از این گروه همان همجنس بازان معرفی میکنند.
وی افزود: در برخی مفاد دیگر گفته می شود که حمایت از خانواده که تعریف آنها از خانواده می تواند دو همجنس و یا دو غیر همجنس باشد و ادعا دارند که اینها جزو حقوق بشر و افکار جدید است و آنچه دیگران به عنوان خانواده میشناسند قدیمی است و این درحالی که این موضوعاتی که آنها ادعای نو بودنش را دارند در قوم لوط اتفاق افتاده و در واقع تفکرات آنها قدیمی است و آنان وارونه جلوه می دهند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنها واژه هایی مانند حقوق بشر، توسعه، کرامت انسان، شرافت و دیگر واژه های شعاری و شیک را مطرح می کنند، تصریح کرد: ولی آنها می خواهند که خودشان توسعه را تعریف و سند توسعه را فقط آنها تدوین کنند و کورکورانه از سمت ما فقط اجرا شود.
وی با بیان اینکه توجیه مسئولین برای امضای این سند این است که آن قسمت هایی را که برخلاف شرع است انجام نمی دهیم و فقط اینها در حد یک تعهدنامه است که ضمانت اجرایی ندارد، تصریح کرد: این سند همان باج فرهنگی است که کمتر از باج اقتصادی نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد نسبت به متفاوت بودن ساختارهای اجتماعی غرب، گفت: مگر آنها خانواده دارند که برای ما دستورالعمل و الگو تعیین و صادر می کنند؟.
ما تعهد محرمانه نداریم و فقط برخی تعهدات نظامی، امنیتی و سیاسی می توانند محرمانه باشند
این کارشناس فرهنگی، تصریح کرد: در همه تعهدات سیاسی، اقتصادی، نظامی و بین المللی به صورت شرعی و قانونی هیچکس حق ندارد که نهادهای قانون اساسی را دور بزند.
وی با بیان اینکه هیچکدام از نهادهای اجرایی نمی توانند بدون تأیید رهبری و مطابقت با قانون اساسی و بدون تطبیق با ارزش های اسلامی به دیگر کشورها تعهدی بدهند، گفت: ما تعهد محرمانه نداریم و فقط برخی تعهدات نظامی، امنیتی و سیاسی می توانند محرمانه باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محرمانه در این موارد خاص با این هدف است که دشمن نفهمد؛ اما اینها موضوع تعهدنامه ۲۰۳۰ را محرمانه میکنند که مردم نفهمند؛ این درحالی است که این موضوع خلاف روش شیعی و دینی است که مردم نفهمند.
وی در ادامه با اشاره به روش حکومت داری حضرت علی(ع) در دوران خلافتشان، گفت: اگر در حکومت دینی به مردم گفته شود که برخی مطالب به شما مربوط نیست، در واقع این موضوع خلاف فقه شیعی و سیاسی است.
پنهان کاری از مردم در دوران معاصر و در انقلاب اسلامی بر خلاف مبانی انقلاب و رهبری است
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پنهان کاری از مردم در دوران معاصر و در انقلاب اسلامی بر خلاف مبانی انقلاب و رهبری است، تصریح کرد: هر تصمیمی که قرار است گرفته شود باید با مردم مطرح کنید و کتمان از ملت در حکومت دینی بی معنی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با طرح این پرسش ها که به شما چه کسی اجازه داده است که تعهدات محرمانه داشته باشید، گفت: در واقع به دشمن نباید همه تصمیم ها را بگویید.
خبرگزاری دانشجو