«نصرالله»: یقین دارم که اسرائیل نابود می‌شود /عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت‌اند/ایران؛ حامی اصلی رویارویی با اسرائیل

اشتراک گذاری :

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در کنفرانس «متحدیم.. به خاطر فلسطین، قطعیت نابودی اسرائیل در قرآن» با بیان اینکه آرمان فلسطین بدون هیچ شکی بر حق است، افزود: هیچ قضیه‌‌ یا درگیری وجود ندارد که همانند آرمان فلسطین از حقانیت و مشروعیت برخوردار باشد.

رویارویی با صهیونیسم؛ وظیفه‌ای همگانی

نصرالله با بیان اینکه «ما با یک طرح‌ صهیونیستی که در همه جهان در حال فعالیت است و در سال ۱۹۴۸ رژیمی تحت عنوان “اسرائیل” در خاک فلسطین برایش ایجاد شد، رویارویی می‌کنیم» افزود: طرح صهیونیستی گسترده از اشغال فلسطین است. رویارویی با طرح صهیونیستی وظیفه همگان است.

وی افزود: می‌خواهم بر رویارویی با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل و بیرون انداختنش از منطقه تأکید کنم…ما در مقابل دو پدیده قرار داریم؛ یک رژیم صهیونیستی اشغالگر و ام الفساد و دوم مقاومتی که در برابر این رژیم قرار گرفته و بر حق و قانون متکی است.

دستاوردهای بالای مقاومت در رویارویی با صهیوینست‌ها

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: طرح مقاومت از دهه‌ها پیش دستاوردهای بسیاری داشته است که نابودی طرح رژیم صهیونیستی در لبنان در سطوح مختلف از جمله اشغال مستقیم، نیروهای مزدور لبنانی، طرح اسرائیلی سیطره بر کشور و طرح‌های عادی‌سازی و نفوذ از جمله موارد این دستاوردهاست. ولی اگر بخواهیم [دستاوردهای مقاومت] را در یک کلمه خلاصه کنیم می‌توان به آزادسازی خاک لبنان به جز بخش‌هایی از «مزارع شبعا»، بلندی‌های « کفرشوبا» و بخش لبنانی شهرک «الغجر» اشاره کرد.

وی آزادی بی قید و شرط نوار غزه را یکی دیگر از دستاوردهای روشن مقاومت در رویارویی با دشمن صهیونیستی خواند و افزود: روشن‌ترین پیروزی‌ها در مقابل اسرائیل، آزادسازی غزه بدون قید و شرط بود؛ همچنین از پیروزی‌های شاخص دیگر، مقاومت لبنان و غزه در مقابل قوی‌ترین ارتش‌ها در جنگ‌های ۳۳ روزه و جنگ نخست غزه و جنگ ۵۱ روزه بود.‎
نصرالله افزود: از دیگر پیروزی‌ها، بازگرداندن قضیه فلسطین به مرکز توجه بین‌المللی و فلسطینی و نشر فرهنگ مقاومت و تثبیت رابطه فلسطین با قدس است.

دبیر کل حزب گفت: از دستاوردهای مقاومت این است که اسرائیل از نگرانی‌هایش درباره موجودیتش سخن می‌گوید اما در سالهای اخیر، در پی تحولات منطقه خساراتی واقعی به پروژه مقاومت وارد شده است و پروژه صهیونیستم بار دیگر به صحنه آمد و دستاوردهایی پس از مرحله انفعال و شکستش، کسب کرد. آنچه که ما به بررسی آن نیاز داریم این است که اهل این مسئله بنشینند و خسارات و ضررهای به وجود آمده در پی تحولات منطقه را بررسی کنند و سپس برای دانستن میزان موفقیت‌ها و دستاوردهای اسرائیل یا موفقیت‌هایی که بدون سختی آنها راکسب کرده، نیز باید مطالعه و بررسی شود.

وی افزود: زمانی که ما از بررسی خسارات‌ و زیان‌ها سخن می‌گوییم، قصد آن را نداریم که بر بقایای چیزی که از دست رفته، بایستیم و حسرت بخوریم بلکه می‌خواهیم آنها را جبران یا محدود کنیم. زمانی نیز که ما نتایجی را که به نفع دشمن تمام شده، بررسی می‌کنیم برای این است که می‌خواهیم این دستاوردها افزایش و توسعه نیابند.

تحولات مسجد الاقصی نگران کننده است
دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: به عنوان نمونه و بدون مشخص کردن مسئولین این مسائل باید بگویم که خطرناک‌ترین خسارت وارده، خارج شدن فلسطین از دایره اهتمام جامعه بین‌الملل و جامعه اسلامی بود. زیرا جهان مشغول مسائل مناطق دیگری شد و مسئله نگران‌کننده، خارج شدن مسئله فلسطین از اهتمامات ملت‌های جهان بود و این امر به انزوا یا شبه انزوای ملت فلسطین منجر شد. این امر یک فرصت تاریخی به دشمن داد تا طرح‌‌های خود را در سایه غفلت جهانیان اجرایی کند و به گرسنه نگه داشتن و ایجاد هراس در فلسطینی‌ها ادامه دهد. کار به جایی رسید که امروز در مسجد الاقصی شاهد آن هستیم. آنچه در مسجد الاقصی روی می‌دهد نگران‌کننده است. گفته می‌شود که مسیح از آسمان نخواهد آمد بلکه از زمین می‌آید و کسی که مسجدالاقصی را خراب خواهد کرد، مسیح است و لذا اگر نتانیاهو مسجد الاقصی را تخریب کند در واقع او مسیح است!.

آرمان فلسطین؛ عامل وحدت بخش امت اسلامی

سید حسن نصرالله آرمان فلسطین را نبردی ایدئولوژیک توصیف کرد و افزود: این مسأله از همه موضوعات سیاسی، ملی، مذهبی و قومیتی مهم تر است و جایگاه آن بالاتر از همه موضوعات دیگر است. پرونده فلسطین یکی از اصول اولیه امت اسلامی است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایدئولوژیک بودن این مسأله آن است که وقتی همه با هم اختلاف نظر داریم؛ مرکزیت مستحکم فلسطین ما را کنار هم جمع می‌کند و از اینکه توان ما در مسائل دیگر هدر برود جلوگیری می‌کند و عامل اتحاد آن می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که باید عناصر قدرت موجود در طرح مقاومت بررسی شود و از طرح مقاومت برای اینکه از دایره محور مقاومت فراتر رود استفاده کرد.

وی همچنین تاکید کرد که طرح مقاومت عناصر قدرت فراوانی دارد و با وجود تمام شکست‌های دردناکی که درباره آن سخن می‌گوییم، اسرائیل می‌داند که با قدرتی واقعی در خاورمیانه روبه رو است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: باید به دنبال عناصر قدرت رسانه‌ای و سیاسی جدیدی در جهان به ویژه در آمریکای جنوبی، آفریقا و حتی اروپا باشیم. بایستی بعد از خدا به متحدان و حامیان مقاومت تکیه کنیم نه افرادی که ما را در همان ابتدای راه به بهای ارزان می‌فروشند.


عراق و یمن دو پایگاه مهم مقاومت

وی با اشاره به تحولات سوریه نیز گفت: تحولات گذشته و جاری سوریه زیانی برای محور مقاومت است زیرا این کشور جایگاه مهمی در این محور دارد. عراق بعد از خروج نیروهای آمریکایی و همچنین یمن دو پایگاه مهم در محور مقاومتند ولی در معرض بحران‌هایی قرار دارند.

ایران؛ حامی اصلی رویارویی با اسرائیل

نصر‌الله با اشاره به دشمنی دشمنان مقاومت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: (برخی‌ها آتش دشمنی) با ایران را بر می‌افروزند. این در حالی است که ایران حامی اصلی در رویارویی با دشمن صهیونیستی است.

دبیر کل حزب الله لبنان سهل انگاری در برخورد با دشمن صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد و نسبت به احساس راحتی برخی‌ها با دشمن اشغالگر قدس و عادی سازی روابط با ان هشدار داد.

وی درباره مبانی فکری مبارزه با دشمن صهیونیستی گفت: تلاش فکری و کوشش علما بسیار تاثیرگذار است. مبنای عقیدتی قضیه مبارزه با اسرائیل در درون ما نیز تأثیر می‌گذارد. اینکه بگوییم مسأله فلسطین مربوط به مردم فلسطین است و به کس دیگری مربوط نمی‌شود؛ این امر از مبانی عقیدتی و نفس انسان نشأت می‌گیرد. باید تأکید شود که در قبال فلسطین و قدس و مقابله با طرح‌های صهیونیستی مسئولیت داریم.‎
نصرالله با اشاره به برگزاری تظاهرات فراگیر مردمی در روز جهانی قدس گفت: به رغم بسیاری از مشکلات، در بسیاری کشورها تظاهرات روز قدس برگزار شد. این تظاهرات به دعوت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و مرتبط با قضیه عقیدتی فلسطین است.

تروریسم اسرائیل، بالاترین تروریسم‌هاست

وی در ادامه اظهار داشت: در این مرحله باید اقدامات گسترده رسانه‌ای و سیاسی در منطقه صورت گیرد تا مردم به هویت رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری که در منطقه وجود دارد پی ببرند؛ ولی تروریسم اسرائیل از هر تروریستی بالاتر است.
نصر الله با بیان ینکه تا زمانی که رژیم صهیونیستی سر پا باشد، از تهدید منطقه دست بر نخواهد داشت،‌افزود: متأسفانه برخی دولت‌ها اسرائیل را از لیست تهدید خارج کرده‌اند؛ باید متذکر جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین شد و این مسأله باید در همه سخنرانی‌های ما وجود داشته باشد و تمام اقدامات اسرائیل علیه سوریه، لبنان و اردن و مصر را یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با اسرائیل نیازمند اخلاص بالا، کنار گذاشتن منافع، حزب‌گرایی، شخصی‌گرایی و طائفه‌گرایی است، افزود: ملت‌ها گرانبهاترین دارایی‌های خود را در راه مبارزه اسرائیل تقدیم کردند… باید از هر کس که پرچم در دست دارد و برای بازپس گیری فلسطین و قدس در خط مقدم قرا دارد، پشتیبانی کنیم و همه محاسبات را بر هم بزنیم… اگر ایران، مصر یا سوریه [برای باز پس گیری فلسطین] پیش بروند باید با آنها باشیم. ما با هر کشور عربی یا اسلامی هستیم که برای آزادسازی فلسطین پا پیش می‌‌گذارد ولی مشکلی که با آن مواجه هستیم  این است که برخی‌ها حمایت نمی‌کنند و در برابر حمایت نیز ممانعت می‌کنند.
دبیر کل حزب الله لبنان به چالش‌های فرا روی رویارویی با صهیونیست‌ها نیز اشاره کرد و افزود:‌ از جمله مشکلات بزرگی که به این مبارزه لطمه وارد می‌کنند و در ذهن بسیاری از ساکنان منطقه ریشه دوانده، مولود جنایاتی است که به نام اسلام مرتکب می‌شوند و گروه‌های تکفیری علیه ساکنان منطقه مرتکب می‌شود… جنگی که در ذیل جنگ تکفیر قرار دارد،‌این جنگ تحت هیچ عنوان سیاسی نیست بلکه مذهبی است.
نصرالله همچنین تصریح کرد: کشتاری که گروه‌های تکفیری مرتکب می‌شوند روشن است. این کشتار بر مبنای گرایشات دینی و مذهبی است نه گرایشات سیاسی. این مسائل سبب شده است که این گروه‌ها احساس کنند که با یک جنگ موجودیتی روبرو هستند. این موضوع نیز در منطقه بی‌سابقه است. چیزی که اکنون در حال رخ دادن است هیچ ارتباطی به اسلام یا طرف دیگری ندارد… از این روی هر گروهی احساس کند که وجودش مورد تهدید قرا گرفته است طبیعی است که از موجودیت خود دفاع کند… لذا خطر اسرائیل برای این گروه‌ها خطر بعدی است و از این روی اسرائیل از لیست دشمن خارج می‌شود و فلسطین نیز از کانون توجه بیرون می‌رود. برخی از گروه‌های مذهبی نیز با اسرائیل به عنوان حامی و ضامن، ارتباط برقرار می‌کنند و این مسئله خطرناک‌ترین چیزی است که طرح مقاومت با آن روبروست. این مسئله بر پیروان مذاهب و ادیان نیز صدق می‌کند. اسرائیلی خبیث خود را بر این اساس معرفی می‌کند. این مسئله تا جایی رسیده است که [این اسرائیلی گمان می‌کند] روزی فراخواهد رسید که حزب الله از آن [از اسرائیل] طلب دوستی و کمک خواهد کرد. علت این مسئله نیز رخدادهای منطقه است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: اهل سنت اکثریت امت اسلامی را تشکیل می‌دهند بنابراین آن‌ها مسئولیت بیشتری دارند و همچنین باید به دیگر مذاهب اسلامی اطمینان دهند که حامی آرمان فلسطین‌اند. واقعیت و ترکیب جمعیتی منطقه نیز چنین مسئولیتی را بر گردن آن‌ها قرار می‌دهد.

شیعیان، آرمان قدس را رها نخواهند کرد
حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که هر اتفاقی که پیش از این افتاده و در آینده نیز رخ خواهد داد و هر بلایی که بر ما وارد شود «ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) فلسطین و مقدساتش را رها نمی‌کنیم». اهالی شهرک‌های «النبل» و «الزهرا» به رغم محاصره، در روز جهانی قدس بیرون آمدند و برای آزادی قدس شعار دادند.
وی تأکید کرد: ما اسرائیل را دشمن‌ترین دشمنان می‌دانیم؛ دو سال گذشته در روز قدس هنگامی که از شیعه علی بن ابیطالب (ع) حرف زدم، هیچ گونه پیش زمینه طایفه‌ای نداشت اما تلاش غربی وعربی در داخل و خارج وجود دارد تا شیعیان را از جنگ با اسرائیل دور کنند؛ آن‌چه در طول سال‌های گذشته عمداً برای آن برنامه ریزی و عمل می‌شود دور کردن شیعه از مردم فلسطین و قدس بوده است؛ بلکه بارها در تبلیغاتشان گفته‌اند که آن‌ها سنی هستند اما می‌گویم که هیچ کسی برای این حرف‌ها در محیط شیعی، مسیحی و دروزی اهمیتی قائل نیست.

سید نصرالله در بخش پایانی سخنرانی خود گفت: ما یقین داریم که اسرائیل رو به نابودی است و خاک فلسطین سرانجام به صاحبانش باز برمی‌گردد. با وجود همه مشکلات موجود سرانجام امت اسلامی موفق به خروج مقتدرانه از محنت و رنج خواهد شد و مجازات اسرائیل بسیار دردناک خواهد بود. روزی که در قدس نماز بگذاریم بی تردید در راه است.

 سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در کنفرانس «متحدیم.. به خاطر فلسطین، قطعیت نابودی اسرائیل در قرآن» ظهر امروز از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

منبع:فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 35

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حقایق مهمی در مورد بوتاکس، راز جوانی!

چ جولای 29 , 2015
این روزها زیبایی دغدغه خیلی‌ها است. راستش دیگر پیر و جوان و زن و مرد هم ندارد. بد یا خوب، تبی در جامعه افتاده است که خیلی‌ها را به خود گرفتار کرده است. تبلیغات یا دام ماهواره‌ها ساعت‌ها جلوی آینه ایستاده و با صورتش ور می‌رود. گاهی با خود زمزمه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...