نسخه چاپیارسال به دوستان شهردار ناکازاکی: اوباما باید به شهر ما سفر کند و آثار بمب اتم را ببیند

اشتراک گذاری :

«تومیه‌یسا تائه» شهردار شهر ناکازاکی از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و سران دیگر کشورهای صاحب قدرت هسته‌ای دعوت کرد از مناطق بمباران شده جنگ جهانی دوم در ژاپن بازدید کنند.

به نوشته تاس، تائو در بیانیه‌ای گفت «از رئیس جمهور آمریکا و سران دیگر کشورها دعوت می‌کنم از هیروشیما و ناکازاکی دیدن کرده تا شخصا آنچه را ۷۰ سال پیش به وقوع پیوست، مشاهده کنند.»

وی در سالروز یادبود قربانیان بمباران اتمی شهر ناکازاکی ژاپن خطاب به سران کشورهای جهان گفت «لازم است تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا جهان را از تسلیحات هسته‌ای آزاد کنیم. ما آنقدر قدرت داریم که صلح را بدون تسلیحات هسته‌ای و جنگ حفظ کنیم.»

به احترام قربانیان بمباران اتمی شهر ناکازاکی، امروز (یکشنبه) در مراسمی در ژاپن یک دقیقه سکوت راس ساعت ۱۱:۰۲ به وقت محلی، یعنی دقیقا زمانی که هواپیمای آمریکایی بمب اتمی موسوم به «مرد بزرگ» را در تاریخ ۹ آگوست ۱۹۴۵ در شهر ناکازاکی بر سر مردم این شهر ریخت، بر قرار شد.

در جریان آن انفجار و همچنین حمله اتمی سه روز قبل از آن به شهر هیروشیما، مجموعا ۱۲۰۰۰۰ نفر کشته شدند و این دو شهر تقریبا به طور کامل نابود شدند.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ظریف: حضور مردم مذاکرات را به نتیجه رساند

ی آگوست 9 , 2015
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بررسی توافق هسته‌ای وین که با حظور ظریف صالحی عراقچی روانچی و صادق خرازی برگزار شد گفت فرصتی به لطف خدا با حضور مردم در انتخابات ایجاد شده  و این حضور بود که مذاکرات را به ثمر رساند. وی افزود: این […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...