نرخ سود بانکی در موعد ۳ ماهه بازنگری نشد/ شورای پول و اعتبار در تعطیلات

اشتراک گذاری :

براساس تصمیم شورای پول و اعتبار هر سه ماه یکبار سیاست‌های پولی باید مجددا ارزیابی و متناسب با شرایط جدید اصلاحاتی در آن اعمال شود.

اما با وجود گذشت سه ماه و ۹ روز از مصوبه ۱۱ ماده‌ای شورای پول و اعتبار، تصمیمی برای بازنگری در نرخ‌های سود و یا سایر مولفه‌های سیاست پولی، اتخاذ نشده است.

یکی از مواردی را که کارشناسان بانکی و مدیران عامل بانک برای علت بالا بودن نرخ‌های سود عنوان می‌کردند، تقاضای بالای تسهیلات و کمبود عرضه بود.

با توجه به رسیدن نرخ تورم به ۱۵.۶ درصد و احتمال کاهش بیشتر آن در ماه‌های آینده با توجه به نزولی بودن تورم تولید‌ کننده، و همچنین به وجود آمدن زمینه رفع تحریم‌های بانکی و برقراری مجدد روابط کارگزاری بین بانکی، هم هزینه تامین مالی کاهش خواهد یافت و هم عرضه تسهیلات بیشتر خواهد شد.

در شرایطی که به گفته فعالان اقتصادی بسیاری از صنایع با مشکل تامین سرمایه در گردش و فروش کالا مواجه هستند، سیاست‌های تقویت وام‌دهی بانک‌ها و افزایش عرضه تسهیلات در راستای افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش تولید ضروری است.

به گفته مسئولان بانک مرکزی، کاهش نرخ سپرده قانونی، تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات و احتمالا تزریق اعتبار به بانک‌ها از محورهای برنامه بانک مرکزی است که به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد کرد.

این هفته هم با توجه به تعطیلی روز سه شنبه، جلسه شورای پول و اعتبار تشکیل نخواهد شد و هر تصمیمی برای سیاست‌های پولی به هفته آینده موکول خواهد شد.

منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 1

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی airplane fighters

ش آگوست 8 , 2015
دانلود بازی   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 1

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...