نامه آیت الله حائری شیرازی به هاشمی رفسنجانی

اشتراک گذاری :

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت آیه الله رفسنجانی دامت افاضاته
صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق که هشت سال زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد به طوریکه مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از این دولت گلایه فرموده اید لازم دیدم کلمه ای گفته باشم.

این جانب از آن جمله بوده ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته ام. اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا:

این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می رود ساکت باشیم کأنّه آنها جز بدی، کاری نکردند.
آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله ی پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی توان با آن در حد نقطه ی جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید.
مسئله ی صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. یکی از اشتباهات وارثان آن دولت این بود که در تکمیل خانه ها عقب نشینی کردند تا صاحبان خانه مجبور شوند به ثمن بخس خانه خود را به دلال ها بفروشند و آنها با تکمیل خانه ها به آلاف و الوف برسند و مستحقین خانه، دوباره دربدر شوند.
امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر.
شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟
اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.
استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مایوس از خانه دار شدن بودند الان صاحب خانه اند. وضع خانه های اجاره ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستاجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه سازی ها نبود، وضع بدتر بود.
بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.
الان نیاز به وحدت داریم. با سیاه نمایی دیگران از وحدت دور می شویم. امروز طرفداران دولت سابق و طرفداران دولت حاضر باید صف های خود را فشرده تر کنند. حکومتی که پشتوانه ی مردمی داشته باشد هیچ فشار و توطئه ی خارجی آن را شکست نمی دهد. تمام آنها که آسیب دیدند، حکومت های کودتا بودند. حکومت های مردمی را با اختلاف شکست می دهند نه با فشار نظامی و اقتصادی.
اساس اتحاد، خود کنترل کردن است. املک لسانک تملک قلوب اخوانک.
امام سجاد علیه السلام به کسی که از دشمنی هایی که با او شده بود عاصی گردیده بود فرمود زبان خود را نگه دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.
محی الدین حائری شیرازی

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نامه نویسنده «آن بیست‌وسه‌ نفر» به احسان علیخانی

د ژوئن 29 , 2015
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آن ۲۳ نفر مهمان برنامه «ماه عسل» شدند. ۲۳ نفری که قهرمان‌های کتاب «آن بیست‌وسه‌ نفر» به قلم احمد یوسف‌زاده هستند. کتابی با ماجرا و داستانی واقعی و روایت‌گر تلاشی که صدام برای انحراف فکری ۲۳ سرباز نوجوان امام خمینی (ره) می‌کند و در نهایت هم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...