نامه آیت الله جوادی آملی به رهبری در سال ۸۳

اشتراک گذاری :

نودیها :  پس از انتشار مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش با رجانیوز و ذکر خاطره‌ای درباره نامه آیت‌الله جوادی‌آملی به رهبرانقلاب پس از نامه موهن جام‌زهر مجلس ششم در سال ۸۳؛ خبری به نقل از یکی خبرنگاران دسته چندم منتشر شد که ضمن آن بیان شده بود دفتر آیت الله جوادی آملی این مساله را تکذیب کرده است. در این خبر آمده بود: «لطفاً آنچه به نام حضرت آیت الله جوادی آملی می نویسند را از سایت اسرا و یا آثار استاد منبع معرفی نمایند. آنچه از سایت رجانیوز منتشر شده یک مطلب نادرست است.»

*این در حالی است که متن این نامه وتصویر امضای علمای امضا‌کننده آن خردادماه سال ۸۵ در نشریه پرتوسخن –متعلق به موسسه امام‌خمینی- منتشرشده است.

*رجانیوز با توجه به تعهد خود بر جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی، متن این نامه روشنگرانه و تصویر امضای علمای امضاکننده آن را منتشر می‌کند:

بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین
محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی)
جهان معاصر شاهد سلطهِ نظام الحادی و استکباری است که از منظر فرهنگی سعی در دین زدایی و از دیدگاه سیاست کوشش در استبداد و استعمار و از جهت اقتصاد تلا‌ش در استثمار دارد.پیام پویای امام راحل (ره) به شرق و رسالهِ سامی حضرتعالی به نشست هزارهِ غرب،‌رهنمودی حکیمانه برای آزادی از زنجیر استعباد بوده است. سنت دیرپای خداوند بر فروپاشی حکومت طغیان و دفن زباله های سمی طاغیان در لا‌یه های تاریخ است… «فجعلناهم احادیث و مزّقناهم کل ممزّق»

آنچه در ایران اسلا‌می تجلی کرد حبابی از عباب نبوی و علوی صدر اسلا‌م بود،‌ لذا به عنوان نَمی از یَم میتوان گفت: الا‌مام الخمینی (ره) مدینه` السیاسه` و علیّ الخامنئی «حفظه الله» بابها.

فروپاشی شرق به جای این که شیطان بزرگ را به فهم عاقلا‌نه هدایت کند به وهم مختالا‌نه سوق داد و بهانهِ‌ واهی مبارزه با تروریسم و سلا‌ح کشتار جمعی وسوسهِ حمله به کشورهای اسلا‌می را در سران کاخ سفید دمید و دسیسهِ جهانی کردن فرهنگ فرسوده و جاهلی را در اذهان آن ها تعبیه نمود. آنچه در سراسر پهنهِ زمین به ویژه در فلسطین، لبنان، افغانستان و عراق گذشت و میگذرد، حضور ظالمانه و اشغال فضولا‌نه و نادیده گرفتن حیثیت سازمان ملل است از یک سو و ولا‌یت فقیه را نپذیرفتن و ولا‌یت سفیه را دموکراسی دانستن از سوی دیگر است.

ملت غیور و مسلمان ایران کهن میداند که در فرهنگ وحی با استقرار نظام اسلا‌می نه جایی برای جاهلیت کهنه و نه مجالی برای جاهلیت مدرن است. «قل جاء الحق و مایبدیء الباطل و ما یعید…» و نیز آگاه است مرعوبان ابرقدرت و طراحان پیوند و پیمان با استکبار گِل آدم به پیمانه نزدند.
کار آن کس نیست کو را عقل و هوش
پرّد از سر چون بجنبد دُم موش

رهبرا ! حمایت از حکم مُطاع شما و نصیحت بیماردلا‌ن داخلی و دعا به عموم مردان و زنان متعهد این مرز و بوم وسیله ای است تا گروهی که مشمول این آیه اند: «فتری الذین فی قلوبهم مرض یسارعون فیهم…» به خود آیند و علا‌قه‌مندان به الحاق به کنوانسیون رفع تبعیض زنان بهتر بیندیشند و همگان در انتخابات آینده چون گذشته صبغهِ مردم سالا‌ری دینی را حفظ نمایند تا امریکا و اذناب او بفهمند؛
«از خارجی هزار به یک جو نمیخرند»

پروردگارا! نظام اسلا‌می، مقام معظم رهبری، دولت و ملت و مملکت را در ظل امام عصر «عجل الله تعالی فرجه» حفظ فرما! امام راحل و شهدا را با اولیاء محشور فرما.
والسلا‌م علیکم و رحمه` الله و برکاته

علی مشکینی- حسین راستی کاشانی- جوادی آملی- مصباح یزدی- حسین مظاهری- سید مهدی یثربی- محمد یزدی- سید حسن طاهری- موسوی جزایری- رضا استادی- محمد مؤمن- محمد محمدی گیلا‌نی- ابوالقاسم خزعلی- سید محسن خرازی- محسن مجتهد شبستری- عباس محفوظی- احمد جنتی- سید یوسف طباطبایی نژاد- واعظ طبسی- حسین گرکانی- میرمحمدی و ملک حسینی.

———-
*ترجمه لغات
عباب= موج دریا
یم= دریا
تعبیه= جای دادن
مختالا‌نه= متکبرانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 110

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مراقب باشید خودتان را خیلی ساده ناشنوا نکنید

ج ژانویه 22 , 2016
نودیها : دکتر مهدی اکبری شنوایی سنج در خصوص آسیب های وارده به پرده گوش گفت: آسیب دیدگی یا پارگی پرده گوش علل متعددی دارد که از جمله آنها می توان به ترشحات مایعات داخل گوش، شنیدن صداهای انفجاری، شیرجه زدن در آب و وارد شدن اشیاء خارجی به داخل گوش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...