نابود کنندگان زندگی!!

اشتراک گذاری :

شاید فکر کنید که زندگی تان را به خوبی اداره میکنید. کارهایی که باید را در مدت زمان منطقی انجام می‌دهید، حواستان به مسئولیت هایتان هست و نسبتا فرد شادی هستید. همه چیز خوب پیش میرود، درست است؟اما باید بدانید که چیزهایی وجود دارند که تاثیر منفی زیادی بر روی کار شما میگذارند؛ چیزهایی که حتی خود شما نیز از آنها بی خبرید.

در زیر به پنج تای این مسائل مخرب می پردازیم و به شما می گوییم که چه کاری میتوانید برای خلاصی از دست آنها انجام دهید:
۱. ایمیل های بیش از حد
مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است نشان می‌دهد که حتی دانستن این که یک ایمیل نخوانده در صندوق دریافت خود دارید، از میزان تمرکز شما بر روی کار در دست اقدامتان خواهد کاست. بنابراین اگر شما نیز مانند دیگر افراد هستید و هر روز ایمیل های زیادی را دریافت میکنید، بدانید که در معرض حواس پرتی های مداومی قرار گرفته اید.

به گزارش سلامت نیوز ،اولین قدمی که میتوانید در راستای حل این مشکل انجام دهید این است که از چک کردن ایمیلتان در هر سی ثانیه! خودداری کنید. زمانی که کار دیگری برای انجام دادن دارید، پنجره های یاهومیل، جی میل و اوت لوک را ببندید، نوتیفیکیشن های ایمیل را در گوشی هوشمند یا تبلتتان خاموش کنید.

به عبارت دیگر، حواس پرتی را ممنوع کنید. اجازه ندهید که ایمیل ها حواستان را از آنچه که اهمیت دارد پرت کنند.
۲. فرهنگ کارایی
اینترنت پر از سایت ها، وبلاگ ها و توصیه هایی در مورد افزایش کارایی است. اما وقتی برای افزایش کارایی خود تلاش میکنیم، از یک نکته مهم غافل میشویم: قرار نیست هر دقیقه از روزمان را با بیشترین میزان کارایی بگذرانیم. کارایی زمان به خصوصی دارد و استراحت دادن به مغز نیز به همان اندازه مهم است.

طبق گزارش Skift، ۴۲ درصد از امریکایی ها هیچ روزی را در سال ۲۰۱۴ به تفریح نگذرانده اند که به وضوح نشان می‌دهد که آنها به اندازه کافی خود را از کارشان دور نمیکنند. نه تنها شما به عصرها و آخرهفته هایی برای شارژ کردن عملکرد ذهنی تان احتیاج دارید، بلکه در طول سال نیز به روزهای تفریحی اضافی نیاز دارید.

فرسودگی شغلی حقیقت دارد و موضوع ناخوشایندی است.. بنابراین زمانی را به استراحت اختصاص دهید.
۳. تمرکز زیادی بر روی تمرکز
علاوه بر کارایی، مردم علاقه زیادی به افزایش تمرکز خود پیدا کرده اند. مبارزه کردن با عوامل حواس پرتی کار خوبی است اما درست مانند کارایی، زمان و مکانی برای تمرکز وجود دارد. چیزی که خیلی از مردم متوجه آن نیستند این است که برخی از بهترین عملکردهای ذهنی زمانی اتفاق می افتند که به مغزمان اجازه رویاپردازی دهیم.

زمانی که شما بر روی هیچ چیز مشخصی تمرکز نکنید، مغز فرآیندهای ناخودآگاه زیادی انجام می‌دهد و این فرآیندها اغلب بخش های مختلفی از ذهن را به هم ارتباط می دهد و به شما کمک می‌کند تا ایده های خلاقانه و راه حل های مبتکرانه ای برای مشکلاتتان بیابید. به همین دلیل است که بهترین ایده ها زمانی به سراغ مردم می آید که یا در زیر دوش هستند و یا چمن های جلوی خانه را کوتاه می‌کنند. و این اتفاق به ویژه زمانی درست از آب در می آید که شما تفریحات متعددی داشته باشید و مغزتان را تشویق کنید تا به طور منظم به شکل های مختلفی تفکر کند.
۴. بی هدفی
داشتن کارایی بالا و متمرکز بودن به خودی خود فعالیت مفیدی به شمار نمی آید. اگر هدفی نداشته باشید که به سوی آن حرکت کنید، هدایت کردن تلاش ها، ارزیابی پیشرفت و انگیزه بخشی شخصی برای ادامه کار دشوار خواهد شد.

آیا نمیدانید که چه هدفی دارید؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت حرفه ای و شخصی تان را بنویسید؛ مانند تحویل کارها در موعد مقرر، کسب ارتقای شغلی، پرداخت بدهی ها، بهبود تناسب اندام و به دست آوردن تفریحی جدید.

اهدافتان را به صورت کاملا جزئی بنویسید. سپس به طور مرتب بازبینی شان کنید تا در طول روز انگیزه بیشتری داشته باشید.
۵. بی نظمی
در روز چه مدتی را به جستجوی چیزهایی می گذرانید که گمشان کرده اید؟ کاغذهای مهم، رسیدها، ایمیل ها، فایل ها، آدرس سایت های مورد نیاز، لباس ها،… چه می‌شد اگر تمام آن زمان های جستجو را باز به دست می آوردید؟ به کارهایی فکر کنید که میتوانستید در آن مدت انجامشان دهید.

منظم کردن وسایل شخصی و داشتن انضباط میتواند تفاوت عظیمی در زندگی روزمره تان ایجاد کند. سعی کنید لوازم مورد نیاز برای ایجاد نظم را تهیه کنید: لوازمی مانند پوشه های مناسب و در سایزهای مختلف و کمدی برای مرتب کردن وسایلتان.
شاید کمی طول بکشد که همه چیز را منظم کنید و تحت کنترل خود بگیرید، اما در آینده انرژی ذهنی زیادی را به دست خواهید آورد.

حال که این اطلاعات را به دست آوردید، میتوانید شروع به اعمال تغییرات کوچکی کنید تا هم در محل کار و هم در خانه به موفقیت بیشتری برسید.

جام جم سرا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

خداحافظی بامزه ی جناب خان با امیرحسین مدرس

س آگوست 25 , 2015
بارگیری روی رایانه منبع : آپارات برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 6

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...