می‌گفتیم تراکنش دلاری اصلا امکان ندارد آقای نهاوندیان گفت شما شب‎نامه خوانده‌اید!/ به خاطر پخش صحبتهای جان‌کری درباره برجام گفتند بودجه فروردین صدا و سیما را نمی دهیم

اشتراک گذاری :

سایت نودیها نماینده مردم تهران گفت: ما در کمیسیون ویژه برجام به آقای نهاوندیان اصرار می‎کردیم که طرف مقابل نمی‎گذارد شما دلار وارد کنید؛ تراکنش دلاری اصلا امکان ندارد اما در جواب به ما گفت که شما شب‎نامه خواندید که این حرف‎ها را می‎زنید
به گزارش رجانیوز حجت‌الاسلام نبویان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مخفی‎کاری دولت در عرصه های مختلف اظهار داشت: دولتمردان ما مخصوصا شخص آقای روحانی و همینطور آقای ظریف برخلاف قانون از ابتدا در مسئله هسته‎ای بر مخفی‎کاری اصرار داشتند وعلاوه براینکه برای ملت ایران هیچ وقت توضیح نمی‎دادند که جزئیات این کار چیست برای نمایندگان مجلس نیز چنین توضیحاتی داده نمی‎شد.

نبویان با بیان اینکه دولت طبق قانون باید گزارش مسائل اصلی و قراردادهایی که انجام می‎دهد به مجلس ارائه دهد گفت: مخفی‎کاری دولت فقط منحصر در مسائل هسته‎ای نیست؛ بلکه قرارداد پژو و همینطور قراردادهای نفتی که بسته شد، ما به عنوان یک نماینده اصلا از جزئیات آن هیچ اطلاعی نداریم؛ این عدم شفافیت یک ویژگی در روال این دولت است که نه برای مردم اعتباری قائل است و نه برای نمایندگان مجلس و قوانین آن.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: طبق بند ۳ قانونی که مجلس مصوب کرده دولت موظف است اگر طرف مقابل به هر بهانه دیگر غیر از هسته‎ای مثل تروریسم و حقوق بشر تحریم جدید وضع کند جلوی اجرای برجام را بگیرد اما بعد از قرارداد وین بیش از ۱۰ مورد تحریم‎های جدید علیه ایران ایجاد شد که طبق این قانون باید دولت برخورد کند اما تا کنون هیچ کدام از دولتمردان پاسخگو نیستند.

نبویان درخصوص عملکرد هیئت نظارت بر اجرای برجام هم عنوان کرد: هیئت نظارت بر اجرای برجام به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد اما دولت به ما نمایندگان مجلس تاکنون توضیح نداده که اعضای آن چه کسانی هستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما از راه دیگری و به صورت شخصی  بدست آوردیم که اعضای این هیئت از مجریان بوده و از چهره‎های شاخص آن آقایان روحانی و لاریجانی هستند؛ همچنین افراد مذاکره کننده مثل آقایان ظریف و صالحی که قرارداد هسته‎ای را با مخفی‎کاری تمام و با مشکلات عدیده و خسارت‎هایی که داشت منعقد کردند از دیگر اعضای این هیات هستند.

نماینده مردم تهران درمجلس در خصوص عدم فعالیت مشخص هیات نظارت بر اجرای برجام بیان کرد: در این خصوص چندبار هم مراجعه کردیم اما هیچ گزارش درستی به مجلس نداده‎اند و طبق قانون این هیئت باید گزارش می‎داد؛ همینطور آقای ظریف هم باید طبق قانون به مجلس می‎آمد و گزارش می‎داد که وقت آن سپری شده ولی تاکنون گزارش نداده است.

نبویان درباره چرایی این رفتار دولت تصریح کرد: اصرار بر قانون‎گریزی در این دولت خیلی زیاد است و دولتمردان اصرار دارند قوانین موجود را به هیچ وجه عملی نکنند؛ اگر واقعا جای دفاع داشت می‎آمدند دفاع می‎کردند مقابل آن هم این همه خسارت‎هایی که در موضوع هسته‎ای ملت ایران دید هیچ چیز بدست نیاوردیم و تا الان هیچ تحریمی برداشته نشده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما در کمیسیون ویژه برجام به آقای نهاوندیان اصرار می‎کردیم که طرف مقابل نمی‎گذارد شما دلار وارد کنید؛ تراکنش دلاری اصلا امکان ندارد اما در جواب به ما گفت که شما شب‎نامه خواندید که این حرف‎ها را می‎زنید؛ اکنون مشاهده می‎کنیم که چند روز پیش هم که فردی از هند آمده بود صراحتا گفت که ما پول ایران را در بانک‎های خودمان محفوظ نگه می‎داریم و هیچ پولی از کشور ما آزاد نشده و تا کنون هیچ گامی اساسی در این خصوص برداشته نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر‎نشان کرد: توصیه می‎کنم دولت منافع حزبی و سیاسی خود را کنار بگذارد و دنبال منافع ملت باشد و کلاه خود را قاضی کند که در این قرارداد هسته‎ای چه مقدار از منافع ملت از دست رفته است و واقعیت‎ها را به مردم بگوید.

نبویان با بیان اینکه چرا دولت اصرار دارد خلاف واقع به مردم بگوید عنوان کرد: هرجا یک رسانه‎ای بخواهد اندک انتقادی علیه قوه مجریه داشته باشد دولت به شدت با آن برخورد می‎کند؛ در این راستا چندی پیش از یکی از معاونت‎های صدا و سیما سوال کردم که چرا در برنامه‎های ویژه خود هر کدام از افراد تیم هسته‎ای مثل آقای عراقچی یا صالحی می‎آیند و صحبت‎ می‎کنند که آن هم خلاف واقع است، یکبار هم منتقدین را بیاورید، این فرد صراحتا بیان کرد امکان ندارد؛ چراکه یکبار در بخشی از اخبار صداوسیما، صحبتهای جان کری در مورد برجام پخش شد و فردای آن روز نماینده ای از دولت تماس گرفت و صراحتا گفت که بودجه فروردین ماه سازمان که باید واریز میشد را قطع کردیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان تاکید کرد: دولت که از پول شخصی خود به صداوسیما نمی‎دهد بلکه این پول مملکت است لذا باید بودجه به صداوسیما دهد تا این سازمان  فعالیت کند و این سوال مطرح است که چرا اصرار دارند هیچ انتقادی مطرح نشود.

رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چه شد که سیف به همه چیز اعتراف کرد؟

د آوریل 18 , 2016
سایت نودیها : با آغاز امروز، اجرای برجام وارد چهارمین ماه خود شد. در سه ماه گذشته رسانه‌های منتقد دولت بارها از سر دلسوزی اعلام کردند که مهم ترین بخش اقتصادی برجام یعنی تحریم سوئیفت هنوز لغو نشده و مسئولان تیم مذاکره کننده هسته ای و به خصوص مدیران بانک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...