میزان ریزش طبیعی مو در طول روز

اشتراک گذاری :

 

یک متخصص پوست و مو گفت: عواملی مثل وراثت، کمبود آهن،کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا در برخی مواقع مصرف داروهای نیروزا از دلایل ریزش موی سر است.

رضا محمدی در گفت‌وگو با فارس در مورد ریزش مو گفت: بیش از نیمی از بیمارانی که برای درمان به متخصصان پوست و مو مراجعه می‌کنند به دلیل ریزش مو است.
وی افزود: در طول روز به طور متوسط 70 تا 120 مو ریزش دارد که این میزان طبیعی است و آنچه اهمیت دارد تغییر الگوی ریزش مو بوده که در آن صورت باید ریزش مو جدی گرفته شود.
این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه ریزش مو تحت تاثیر عوامل ارثی است ادامه داد: ریزش به دلیل عوامل ژنتیکی معمولا در سنین 18 تا 30 سالگی رخ می دهد.
محمدی افزود: ریزش مو بر اثر عوامل ارثی در ناحیه جلوی سر و کف سر بیشتر دیده می شود. البته دلایل هورمونی نیز تاثیرگذار است به طوری که زنان گاهی در سن یائسگی دچار ریزش مو می‌شوند.وی تصریح کرد: در هر صورت پزشک معالج با مشاهده ریزش مو در فرد، باید به فاکتورهای عامل وراثت، هورمون، کمبود آهن، بیماری‌های زمینه‌ای، کم‌کاری یا پرکاری تیروئید یا در برخی مواقع مصرف داروهای نیروزا دقت کند.
این متخصص پوست و مو گفت: گاهی نیز عوامل روحی مثل استرس یا خستگی باعث ریزش مو می‌شود.
منبع : سلامت نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اشتباهاتی که شما در صبحانه خوردن انجام می دهید

س آوریل 21 , 2015
  صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است، اما خیلی از افراد نمیدانند که نادیده گرفتن این وعده غذایی ممکن است عوارض جانبی روی وزن بدن داشته باشد. AkanshaJhalani(متخصص تغذیه و سلامت) به رمزگشایی از افسانه های مرتبط با صبحانه به ما کمک میکند، پس از مهمترین وعده غذاییتان با […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...