میر حسین موسوی

اشتراک گذاری :

میرحسین موسوی خامنه (۱۱ اسفند ۱۳۲۰ در خامنه) سیاستمدار اصلاح طلب چپ گرای ایرانی است. پنجمین و آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ بود. از دیگر فعالیت‌های دولتی او می‌توان به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در دولت محمدعلی رجایی اشاره کرد که نخستین فعالیت رسمی دولتی او در نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی نامزد انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری دهم و اصطلاحا از سران فتنه سال ۱۳۸۸ بود که همراه با دیگر معترضان، نتیجهٔ انتخابات را ناشی از تقلب گسترده در انتخابات دانست. وی همراه با معترضان دیگر در نهایت نتوانستند مدارک مشخصی را به شورای نگهبان که با دستور مستقیم رهبری ایران وظیفه پیدا کرد که هر گونه سند و مدرک را بررسی کند ارائه کنند و فقط درخواست ابطال بدون پیش شرط را داشتند.

نخست‌وزیری

مهم ترین مساله ای که در دوران نخست وزیری میر حسین موسوی مطرح می شود خانه نشینی وی و بازگشت وی با نامه ی تهدید آمیز از سوی امام (ره) که در صورت بازنگشتن حقایقی بیان خواهد شد باز می گردد.
میر حسین برعکس که امام (ره) خواسته بود که جنگ در راس امور باشد، جنگ را در راس امور کارش قرار نداده بود.

وی تا سال ۱۳۹۱ به‌طور پیوسته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، برعکس آن چه از سوی برخی رسانه ها اختلافات شخصی رهبری با وی القا می شد رهبری وی را عضو مجمع نگه داشته بودند هرچند معمولاً در جلسات آن شرکت نمی‌کرد.

 

انتخابات ریاست جمهوری دهم

مهم ترین بخش زندگی میر حسین موسوی انتخابات دهم ریاست جمهوری بود وی بعد از انتخابات، ادعای تقلب در این اتخابات را مطرح کرد و با این که روز به روز از طرفداران وی کاسته می شد بر مواضع اول خودش باقی ماند تا اینکه مجبور شد کسانی را که در روز عاشورا پرچم آتش زدند و رقص و شادی کردند را امت خدا جو بنامند.

 

حصر خانگی

بعد از انتخابات با نظر شورای عالی امنیت ملی که حسن روحانی ریاست آن را بر عهده داشت به حبس خانگی محکوم شد.

کلیپ معروف نماز خواندن

اسفند ما ۹۷ کلیپی از میر حسین در حال نماز خواندن منتشر شد که ابتدایی ترین احکام نماز در آن مراعات نمی شود و موجبات مضحکه وی را از سوی موافقان و مخالفان در پی داشت.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 137

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سه کلیپ از پربازدیدهای اینستاگرام - تیکه به رفتن لاریجانی/شعرخوانی صابر خراسانی کنار کعبه/ مالیات آستان قدس!

د مارس 4 , 2019
تیکه به علی لاریجانی توسط نماینده مجلس   سه کلیپ از پربازدیدهای اینستاگرام – تیکه به رفتن لاریجانی/شعرخوانی صابر خراسانی کنار کعبه/ مالیات آستان قدس!   مالیات آستان قدس     شعرخوانی صابر خراسانی کنار کعبه     سه کلیپ از پربازدیدهای اینستاگرام – تیکه به رفتن لاریجانی/شعرخوانی صابر خراسانی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...