مکانیزم تار عنکبوتی و شگفت‌آور سازمان امور دانشجویان برای مقابله با بورسیه‌ها

اشتراک گذاری :

دانشجویان بورسیه مشمول این لایه، ماه ها است که درگیر جایابی و اخذ اعلام نیاز از یک دانشگاه هستند. اما با توجه به عهد نانوشته وزارت علوم به دانشگاه ها و حجم تبلیغات سو بر ضد دانشجویان بورسیه در این مدت، نتوانستند از هیچ دانشگاهی حتی در دورترین نقاط جایابی دریافت کنند.

از سوی دیگر وزارت علوم، علیرغم تعهدات دوجانبه با این دانشجویان، به این بهانه، حقوق و مقرری این دانشجویان را پرداخت نمی کند و این دانشجویان بدون هیچ منبع درآمدی باید به زندگی خود ادامه دهند.

طبق تعهد ماخوذه وزارت علوم، اگر این دانشجویان در کنار تحصیل، دست به انجام کاری برای ارتزاق خود بزنند، با لغو بورس مواجه شده و باید غرامت های چند ده میلیونی به وزارت علوم بپردازند. بنابراین با توجه به شرایط موجود ، وزارت علوم طبق یک برنامه ریزی حساب شده به تعهدات خود به هیچ عنوان عمل نمی کند ولی انتظار دارد که طرف مقابل به تمامی آنچه متعهد شده عمل کند و در صورت کوچکترین تخطی، بالاترین جریمه ممکن بر ضد دانشجو اعمال می شود.

لایه دوم: دانشجویان لغو بورس شده

سازمان امور دانشجویان، دانشجویان بسیاری را با تمسک به یک سری اطلاعیه های خارج از قانون و آیین نامه، با مجازات لغو بورس و غرامت چند ده میلیونی مواجه کرده است. بسیاری از دانشجویانی که لغو بورس شده اند، در زمره کسانی هستند که لایه اول را در دوران دولت قبل طی کرده و حکم بورس داشته اند.

ابطال حکم کارگزینی این افراد در حالی صورت می‌گیرد که تمام نهادهای نظارتی و قضایی در مقابل این قانون گریزی آشکار، سکوت پیشه کرده اند.

در بین دانشجویان لغو بورس شده، دانشجویانی با رزومه‌های علمی و پژوهشی چشمگیر وجود دارد که می‌تواند منشا خدمات بسیار به کشور و دانشگاه باشند.

لایه سوم: اعلام عدم نیاز دانشگاه‌­ها به دانشجویان

یکی از موانع بسیار بزرگی که سازمان امور دانشجویان با هماهنگی دانشگاه ها بر سر راه دانش آموختگان بورسیه قرار داده است، بحث عدم نیاز است. در صورتی که سازمان امور دانشجویان با لایه های اول و دوم، قادر به حذف دانشجوی بورسیه نشدند و وی به هر طریقی توانست مدرک خود را اخذ کند، او را در این مرحله با مشکلات و موانع عجیبی روبرو کنند.

در این مرحله دانش آموخته بورسیه به دانشگاه مراجعه می کند و دانشگاه به راحتی در قبال نامه معرفی سازمان امور دانشجویان، به وی اعلام می کند که به تخصص و حضور او نیاز ندارد و به اصطلاح ” اعلام عدم نیاز” می کند.

این در حالی اتفاق می افتد که همین دانشگاه چند ماه قبل به این دانشجوی بورسیه برای عضویت در هیات علمی همین دانشگاه اعلام نیاز کرده بود!

بسیاری از دانش آموختگان مظلوم بورسیه در چندین ماه اخیر درگیر همین مساله هستند و متاسفانه پس از طی لایه های اول و دوم در این لایه گرفتار شده و آینده مبهم و نامعلومی پیش روی آنها قرار گرفته است.

مسئولین برخی از دانشگاه ها نیز با توجه به حمایت سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم از این اقدام عجیب، حجم بسیار زیادی از دانشجویان بورسیه را با اعلام ” عدم نیاز” روبرو کرده اند. این اقدام، یک عمل کاملا سیاسی و غیر قابل توجیه است و قطعا در امتداد لایه های دوم و سوم برای ایجاد یک سیستم تارعنکبوتی برای نابودی روح، روان، زندگی و آینده دانشجویان بورسیه ، طراحی شده است. هر دانشجوی بورسیه ای که در این مرحله گرفتار شود، باید دوباره لایه اول و دوم را طی کند و بازی از لحظه نخست، آغاز می شود.

لایه چهارم: ایجاد سرگردانی برای جایابی مجدد

در صورتی که دانشگاه به دانش آموخته بورسیه ” اعلام عدم نیاز” کند این شخص به ناچار باید به دانشگاه های مختلف (گاها بیش از ۲۰ دانشگاه) در سراسر کشور معرفی شود و باید برای ادامه روند خود مجددا سرگردان و حیران راهی دانشگاه های مختلف شود.

لایه پنجم: هدر دادن وقت به امید خستگی و کلافگی

با توجه به روند کسالت آور و خسته کننده فرایندهای طراحی شده توسط فتنه گران بر ضد بورسیه‌ها، این افراد می خواهند با طولانی کردن زمان بلاتکلیفی و سرگردانی دانش آموختگان بورسیه، آنها را از ادامه پیگیری چندین ساله خود منصرف کنند که صد البته در موارد بسیاری نیز موفق می شوند.

به نظر می رسد با طراحی های پیچیده و عجیب فوق، تقریبا تمامی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه از عضویت در هیات علمی دانشگاه ها محروم خواهند شد. چه آنکه طبق اطلاعیه وزارت علوم بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان بورسیه، تنها در لایه اول و دوم گرفتار شده‌اند و با توجه به روند فعلی وزارت علوم، مشخص نیست تا چه زمانی آنها موفق به خروج از این لایه‌ها و گرفتار شدن در لایه سوم می‌شوند.
منبع:فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فرزند بیشتر زندگی بهتر

چ جولای 22 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...