موضوع فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا، بادیگارد

اشتراک گذاری :

 ابراهیم حاتمی‌کیا  وقتی قرار است پشت دوربین قرار بگیرد نمی‌توان اخبارش را رصد نکرد حتی اگر قرار باشد از کانال رسمی اخبار منتشر شود. او اینقدر برای هنر انقلاب ارزرشمند است و  به قدری اخبارش توسط مخاطبین دنبال می‌شود که نمی‌توان اخبارش رامحدود به کانال های رسمی کرد.

پس از حضور او در مراسم تجلیلش در خبرگزاری فارس بسیاری با توجه به سخنانش درباره شهدای جنگ‌های اخیر در منطقه و جمله‌ای که بیان کرد: «چند وقتی است تصویر یکی از بچه‌های افغانی که به‌دست داعشی‌ها سرش بریده شده بود از جلوی چشم من نمی‌رود.» برخی بر این باور بودند که فیلم اخیر این فیلمساز درباره شهدای افغانستان است.

حضور «دیده بان هنر انقلاب» در مراسم خانواده‌های شهدای افغان مدافع حرم در مشهد مقدس شک بسیاری از علاقمندان به این هنرمند را به یقین بدل کرد و در اخبارشان با تحلیل و تفسیر درباره سوژه فیلم اخیر سخن گفتند.

اما با پیگیری‌های خبرنگار سینمایی فارس فیلم اخیر حاتمی‌کیا مضمونی اجتماعی دارد که در فضای شهری می‌گذرد همانگونه که از نام فیلم «بادیگارد» پیداست این فیلم درباره محافظ شخصی است؛ این محافظ شخصی در بخشی از داستان از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.

فیلم در فضایی شهری می‌گذرد و نزدیک به کارهایی چون «به نام پدر» یا «آژانس شیشه‌ای» است . به لحاظ تولید نسبت به کار قبلی فیلمساز «چ» کار سخت و طاقت فرسایی نیست. پیش تولید فیلم آغاز شده و فیلمنامه جهت دریافت پروانه ساخت به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارایه شده است.

پرویز پرستویی و مریلا زارعی دو بازیگر انتخابی این اثر هستند که پرستویی ششمین و زارعی سومین همکاری خود را با حاتمی‌کیا تجربه می‌کنند، همچنین بابک حمیدیان و فرهاد اصلانی هم از جمله گزینه‌های بازی در جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا هستند.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برای طلب فرزند این دعا را بخوانید!

س مه 19 , 2015
پروردگار متعال در بیان چگونگی فرزنددار شدن زکریا در کهنسالی و طلب فرزند از سوی وی می‌فرماید: «وَ زَکَرِیَّا إِذْ نادى‏ رَبَّهُ رَبِّ لا تَذَرْنی‏ فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ»؛[۸۹ سوره مبارکه انبیاء] و زکریا را [به یاد آور] در آن هنگام که پروردگارش را خواند [و عرض کرد]: «پروردگار […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...