موج تازه گرانی کالاهای اساسی به‌بهانه افزایش دستمزد ۹۶ کارگران

اشتراک گذاری :

نودیها:ابتدایی‌ترین روزهای سال جاری همراه با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و غیراساسی مصرفی مردم شده است.

درباره دلیل این افزایش قیمت می‌توان دلایل مختلفی را نام برد ،اما یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت به بالا رفتن دستمزدها در سال جاری گره خورده است به‌طوری که بسیاری از اصناف و اتحادیه‌ها دلیل این افزایش قیمت یا تقاضا برای افزایش قیمت محصولات خود را بالا رفتن هزینه‌های تولید در سال ۹۶ازجمله دستمزدها می‌دانند.
بنابراین گزارش، نرخ حبوبات در ابتدایی‌ترین روزهای سال جاری افزایش قیمت را تجربه کرد به‌طوری که قیمت هر کیلوگرم لوبیای چیتی به ۱۳هزار تومان و لپه به ۱۲هزارو۸۰۰ تومان رسید درحالی که نرخ این حبوبات در اسفندماه حدود ۱۱هزارو۵۰۰ تومان و در آذرماه سال گذشته به‌ترتیب ۸هزار و ۷۰۰و۹هزارو۵۰۰ تومان بود.

قیمت گوشت قرمز نیز کماکان روند نرخ  بالایی خود را حفظ کرده است و در سال جاری نیز هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه در خرده‌فروشی‌ها ۳۸هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت مرغ با وجودافزایش قیمتی که در تعطیلات نوروزی به‌دلیل تعطیلی موقت کشتارگاه‌ها داشت و به نزدیک 9هزار تومان رسیده بود اکنون به قیمت تعادلی و حدود ۷هزارو۳۰۰ تومان رسیده، هرچند هنوز از قدرت خرید طبقه ضعیف جامعه خارج است.

 هر شانه تخم‌مرغ ۳۰عددی نیز کماکان بالا است و به‌قیمت ۱۲هزار تومان تا ۱۳ هزار تومان و بسته‌بندی شده این محصول حدود ۱۴ هزارو۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش قیمت میوه نیز هنوز تب افزایش قیمت شب عید خود را تا حدودی حفظ کرده است و قیمت‌ها برای مصرفکننده به‌نسبت بالا است به‌طوری که پرتقال جنوب و وارداتی به‌ترتیب ۸هزار تومان و ۸هزارو۵۰۰ تومان و تامسون شمال کشور ۴هزارو۵۰۰ تومان تا ۵هزار تومان به فروش می‌رسد. پرتقال درجه ۲ نیز هزارو۵۰۰ تومان تا ۲هزار و 500 تومان در بازار مصرف قیمت دارد.

انواع سیب نیز ۴هزار تومان تا ۶هزار تومان و کیوی ۴ هزار تومان تا ۶هزار تومان و لیموترش سنگی ۶ تا ۷هزار تومان به فروش می‌رسد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

امروز خواندن دعای شرف الشمس را فراموش نکنید/ رمزگشایی از حرز انگشتر شرف الشمس

ش آوریل 8 , 2017
نودیها:اگرچه بسیاری از ما «شرف‌الشمس» را به نام انگشتر یا گردنبند می شناسیم اما شرف الشمس نه سنگ است و نه حتی دعایی که بر روی عقیق زرد می نویسند. شرف یک اصطلاح نجومی است که برای قرار گرفتن ستاره ها در برخی از برج های فلکی و میزان سعادت و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...