مهدی هاشمی؛ از رشوه‌بازی در استات اویل تا سکه‌بازی در اوین

اشتراک گذاری :

نودیها :  هنوز درست در اوین جاگیر نشده که حاشیه هایش شروع شد؛ از زمزمه های امکانات ویژه اش در سلول گرفته تا پست های مختلف فیس بوکی و توئیتری منتسب به وی بود.

مهدی هاشمی جنجال بر سر حکم محکومیتش را تا دم در زندان اوین ادامه داد تا از تمام وقت خود برای تحت تاثیر قرار دادن دستگاه قضا استفاده کند.

اما روز گذشته خبری از نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران بیرون آمد که به سرعت تیتر یک رسانه های داخلی شد؛ «کشف موبایل و سکه از آقازاده جنجالی»

از رشوه در «استات اویل» تا سکه بازی در «اوین»

غلامحسین محسنی اژه ای روز گذشته در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر کشف برخی اقلام غیر مجاز از زندانیان بند ۷ اوین، گفت: «طبق ضوابط زندان معمولاً بازرسی‌ها به صورت سرزده و یا با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده صورت می‌گیرد.»

سخنگوی دستگاه قضایی با تأیید خبر بازرسی از زندان اوین گفت: «در هفته گذشته از بند ۷ و ۸ این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا اعم از ربع سکه، نیم سکه و سکه گرمی کشف شد.»

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، گفت: «ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است.»

این خبر سخنگوی دستگاه قضا چند سوال مهم را در اذهان عمومی به وجود آورد؛ سوالاتی که با توجه به وجود برخی زمزمه ها از تلاش آقازاده جنجالی برای بدست آوردن امکانات خاص در زندان، دوباره مهدی هاشمی را به سوژه اصلی رسانه ها تبدیل کرد.

شاید خبر کشف موبایل از مهدی هاشمی در زندان اوین (با توجه به کشف موبایل از دیگر زندانیان در دوره های قبل) زیاد عجیب به نظر نرسد، اما قطعا به همراه داشتن ربع و نیم سکه آنهم در محیط زندان به قابلیت خرید و فروش سکه وجود ندارد، در نوع خود سوال برانگیز و عجیب است.

زمانی که این رخداد را در کنار یکی از علل اصلی محکومیت آقازاده جنجالی قرار می دهیم، به همراه داشتن سکه طلا، آنهم در زندان معانی خاصی پیدا می کند.

«رشوه» یکی از اصلی ترین دلایل محکومیت مهدی هاشمی در دادگاه بود؛ جرمی که وی را به پرونده هایی نظیر استات اویل و کرسنت آنچنان گره زده بود که راه فراری برای وی باقی نگذاشت.

این امکان وجود دارد که مهدی هاشمی با پیشنهاد برخی همراهان و دوستان خود به این نتیجه رسیده باشد که به همراه داشتن مقادیری سکه طلا با ارزش های مختلف‌ می توان در محیط زندان برای تهیه اقلام مورد نیاز بکار بیاید.

البته حدس بالا در برخی موارد به واقعیت تبدیل شده و در ماجرای بازرسی از بند ۳۵۰ زندان اوین در سال گذشته مشخص شد که برخی زندانیان با پرداخت رشوه به اقلامی خاص در خارج از زندان دست پیدا کرده بودند.

مشاوره های «طلایی» به آقازاده زندانی!

آقازاده معروف چند روز قبل از رفتن به اوین ظاهرا فکر همه چیز را کرده و برای درک بهتر شرایط زندان اوین به سراغ افراد مختلفی رفته بود.

دیدار وکیل آقازاده جنجالی با یکی از معروف ترین مجرمان فساد مالی که چندی است با پایان دوره محکومیت خود از زندان آزاد شده، پیش از رفتن به زندان از اصلی ترین برنامه های وی بوده است.

وکیل آقازاده خاص در دیدار با این مجرم اقتصادی اطلاعات کاملی درباره ویژگی های بند زندانیان اقتصادی و راه های اعمال نفوذ در زندان را کسب کرده و آنرا به موکلش انتقال داده است.

فرد یاد شده نیز با استفاده از تجربه نزدیک به ۱۰ ساله حضور در زندان اوین با معرفی برخی افراد و سرپل هایی که می توانند آقازاده مذکور را در بدست آوردن برخی امکانات رفاهی یاری کنند، کمک شایانی به وی برای شناخت بهتر فضای زندان داشته است.

نکته قابل تامل دیگر این است که با توجه به سابقه اقدامات مهدی هاشمی در اخذ رشوه و مواردی از این قبیل،‌ ظاهرا خود او و همراهانش به این باور رسیده اند که می توان در همه بخش ها با اینگونه اقدامات کار را پیش برد.

در این میان اما دستگاه قضایی که با اعمال حکم مهدی هاشمی تا حدود زیادی قاطعیت خود را نشان داد، با کشف وسایل ارتباطی ممنوعه و سکه های طلا از مهدی هاشمی قطعا می تواند ضمن بستن راه های اعمال نفوذ برخی زندانیان خاص، سرپل های حمایت از این افراد را در داخل زندان نیز کشف کند.

حال باید دید خانواده مهدی هاشمی که تا چند روز پیش از وضعیت مهدی و شرایط سخت وی در زندان گلایه و ابراز نارضایتی کرده بودند، درباره به نگهداری مقادیر زیادی سکه و تلفن همراه در محیط زندان توسط مهدی چه پاسخی دارند؟

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دایی و خواهرزاده ها در دولت حاج حسن روحانی(فریدون)+عکس

د آگوست 31 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 7

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...