مقاله چرا فوتبال نه! (1) – هیجان کاذب

اشتراک گذاری :

خبرگزاری مهاجر – مقالات و پژوهش

بسم الله الرحمن الرحیم – خبرگزاری مهاجر –  در شماره اول این مقاله به هیجان کاذب در فوتبال خواهیم پرداخت. برای خواندن اولین دلیل ما برای مخالفت با فوتبال به ادامه بروید.

این مقاله بسیار ساده و روان و قابل فهم برای همگان است.

 

هیجان کاذب و فوتبال

هیجان مثل هر چیز دیگری که در انسان به ودیعه قرار داده شده است علتی دارد و حکمتی دارد و خداوند متعال آن را به علت و حکمتی در انسان قرار داده است . البته این از توان علمی من خارج است که به آن بپردازم ولیکن این را در نظر بگیرید.

اما هیجان کاذب آن است که کسی هیجان زده شود به غیر از آن چه به کارش آید . مثلا فرض کنید کسی را یک حیوان وحشی دنبال کند اگر اینجا هیجان ناشی از ترس او بالا نرود و ضربان قلبش هم بالا نرود بدن توانایی پیدا نمیکند با سرعت بالای شما همراهی کند ، لذا اینجا هیجان لازم است. یا هیجان جنسی حلالی که به کسی دست میدهد و باعث بقای نسل میشود.

هیجان هایی هم وجود دارد که اولا کاذب است یعنی دروغین و مصنوعی است دوم ضرر زیادی به بدن میرساند و از بدن بیش آنچه در توان دارد استفاده میکند بدون اینکه نیازی باشد.

در فوتبال ، مخصوصا فوتبال امروزی رسانه های مختلف از روزنامه ها گرفته تا برنامه های ورزشی و اخبار تولید هیجان کاذب میکنند شما را پای تلویزیون میکشند و یا به ورزشگاه میبرند می دانید چه اتفاقی میفتد؟ شما همین طور دارید دچار هیجان مصنوعی و دروغین می شوید. این نه تنها تمام نمیشود بلکه آن به آن افزوده میشود وقتی به ورزشگاه میروید ، ببرید و یا ببازید شما هیجان دارید حالا ناشی از غم یا شادی.

حال متوجه میشود این عکس العمل های غیر منتظره و عجیب فوتبال برای چیست ! این همه کشته ای همین فوتبال داده است برای چیست ! این همه زخمی و کشته ای که بعد از بازی هایی در همه جای جهان به جان هم افتاده اند برای چیست !

فوتبال شما را سحر میکند و شما را در یک گرداب بی انتها از هیجان کاذب می اندازد اما شما متوجه نیستید و همین طور بیشتر و بیشتر میشود اگر این ها نباشد زندگی برای شما بسیار آسوده تر خواهد بود.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چند دلیل عقلی محض برای ضرورت «حجاب» (جوانان جویای دلایل عقلی هستند)

پ آوریل 16 , 2015
بسم الله الرحمن الرحیم – درود بر جوانانی که اولاً برای قبول یا رد هر اصلی، در پی حجت‌های عقلی هستند و نه امواج روزگار و ثانیاً سعی دارند که «عقل» را بر «نفس» حاکم کنند. و درود بر آن دسته از جوانانی که در جستجوی فلسفه‌ی حجاب هستند، آن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...