معیارهای اشتباه ازدواج را بخوانید!

اشتراک گذاری :
از خیلی ها که درباره معیارهای ازدواج می پرسیم، پاسخ می شنویم: برای من فقط عشق کافیست… من تنها یک معیار دارم و آن ایمان است… خانواده دار بودن طرف مقابل، شرط ازدواج من است… این شرط و شروط ها و معیارها اگرچه همه ضروری و مهم هستند اما نمی توانند به تنهایی ملاک ازدواج شما قرار گیرند. عشق، ایمان و جایگاه خانوادگی همه و همه در کنار معیارهای جزئی و کلی دیگری معنا می شوند که اگر از آنها غافل شوید، بدجور زندگی تان را به بن بست می کشانند.

 

در این بین، معیارهایی هستند که این روزها زیاد نمونه های آن را می بینید و البته نتایج تلخشان هم به اندازه کافی دور و برتان به چشم می خورد. چشمانتان را باز کنید و از ازدواج های تک ملاکی با این خصوصیات بپرهیزید.

 

۱. ازدواج های سیاسی

ازدواج هایی که فقط بر پایه شباهت ایدئولوژی سیاسی شکل می گیرد. بسیاری از این افراد بعد از ازدواج می فهمند که شباهت ایدئولوژی سیاسی در زندگی هرگز به تنهایی ملاک نیست. یکی از مهم ترین مشکلاتی که دامنگیر این گونه ازدواج ها می شود، اختلافات شدید مالی و اقتصادی است.

از مشکلات دیگر ازدواج های سیاسی این است که نگرش سیاسی افراد به خصوص در کشورهای درحال توسعه می تواند حتی روز به روز تغییر کند و این مساله زندگی زوج ها را دستخوش تلاطم می کند.

 

۲. ازدواج یک دختر با پسر مقیم خارج از کشور

اگرچه تمایل پسر به ازواج با دختر هموطن به ظاهر امری ارزشمند است اما بسیاری از این ازدواج ها فقط بر پایه دوره ای از ارتباطات تلفنی، پست الکترونیک یا حداکثر دیدن هم و صحبت به وسیله وب کم انجام می شود که هیچ یک از وسایل مذکور قادر به ارائه تصویر واقعی از اخلاق و رفتار فرد مقابل نیستند. در این موارد، دخترها با امید و آرزو دنیای رویایی برای خود می سازند و وارد زندگی مشترک با فردی می شوند که از لحاظ الگوی زندگی، تفکر و رفتار، فرسنگ ها با آنها فاصله دارد. از آنجا که این ازدواج ها معمولا با هیاهوی زیادی صورت می گیرد، بعد از شکست، دختر روی بازگشت به کشور را ندارد و مشکلات بسیاری پیدا می کند.

 

۳. ازدواج با افراد دارای مشاغل خاص

ازدواج با افرادی که مشاغل خاصی دارند، شرایط خاصی دارد که باید درمورد آن فکر و بعد تصمیم گیری کرد. مثلا همسر دریانوردان می گویند باید دریا دل باشی تا زندگی با یک دریانورد را تاب بیاوری زیرا دریانوردان چندماه از سال را روی آب ها می گذرانند و در کنار خانواده شان حضور ندارند.

 

۴. ازدواج رمانتیک

ازدواج های احساسی، بدون درنظرگرفتن جنبه های منطقی و واقع گرایانه انجام می شوند. گاهی افراد برای فشار آوردن به خانواده یا فرد مقابل برای وادارکردن به پذیرش ازدواج، اقدام به خودکشی با قرص یا خودزنی هم می کنند، تا از طریق القای حس ترحم یا ترساندن، دیگران را وادار به پذیرش ازدواج کنند. ازدواج هایی که با چنین رویکرد غیرواقع بینانه ای آغاز شوند، به احتمال بسیار زیاد به شکست منجر خواهند شد؛ شکستی که به علت اصرار شدید افراد، در بسیاری از موارد راه بازگشتی ندارد.

 

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 31

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۴ خدمتی که یخ به سلامتی می کند

پ آگوست 6 , 2015
            اگر به دلیل خوردن برخی غذاهای چرب، مشکلات هورمونی و یا استفاده از وسایل آرایشی – بهداشتی ناسازگار با پوستتان، جوش زده اید، می توانید یخ را برای بهبود آن امتحان کنید. کافیست ابتدا صورت تان را با ژل های پاک کننده صورت تمیز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...