معرفی میوه‌ها و نوشیدنی‌های مفید برای دیابتی‌ها

اشتراک گذاری :

غلامرضا کردافشاری متخصص طب سنتی درباره تغذیه دیابتی‌ها اظهار داشت: یک نوشیدنی که برای دیابتی‌ها بسیار مفید است و اصلاح بدن می‌کند, استفاده از شربت رب‌انار و آب‌ غوره است.

به‌گفته وی می‌توان از رب‌انار و آب‌غوره مایه شربت درست کنند و روزی ۲ الی ۳ بار با آب مخلوط کنند و مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از مخلوط قرقات و گلاب نیز برای دیابتی‌ها بسیار مفید است به این نحو که  ۷۵ گرم از قرقات را با ۳۰۰ تا ۴۰۰ سی‌سی گلاب روی حرارت می‌گذاریم تا جوش آید، وقتی جوش آمد می‌گذاریم ۲۴ تا ۴۸ ساعت در ظرف دربسته و در هوای معمولی بماند و هوا نگیرد. بعد با استفاده از پارچه نخی و کتانی عصاره کشی می‌کنیم و روزی چند استکان می‌توان مصرف کرد.

کردافشاری گفت: استفاده از خاکشی به‌صورت شربت در دیابتی‌ها بسیار مفید است، همچنین یکی از بهترین چای‌ها برای دیابتی‌ها استفاده از چای گزنه و شنبلیله است. این دو، چای اصلی و مفید برای آنهاست. می‌توانند در شربت‌ها تخم خرفه نیز استفاده کنند.

وی بیان داشت: سیب قند خون را بالا نمی‌برد، بر این اساس ثابت شده است حتی خوردن یک نصفه سیب هم قند را پایین می‌آورد. سیب چاق نمی‌کند بلکه لاغر هم می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: به‌جای شام بهتر است که سیب رنده شده با کمی عسل و زعفران مصرف شود, می‌توان تا ۲۰ عدد سیب هم طی روز خورد البته به مزاج افراد بستگی دارد.

کردافشاری خاطرنشان کرد: علاوه بر سیب خوردن گلابی هم توصیه می‌شود. خوردن تمبر هندی, آلو, زردآلو و شاه‌توت برای افراد دیابتی‌ها مفید است.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دلایل بروز احساس سنگینی, کسالت و خمودگی از منظر طب سنتی

ی ژوئن 28 , 2015
سید سعید اسماعیلی اظهار داشت: هضم اول از دهان شروع می‌شود و در معده و روده ادامه پیدا می‌کند، در کبد هضم دوم شروع می‌شود و روی این ماده جذب‌شده فعل و انفعالاتی صورت می‌پذیرد و ۴ ماده اصلی خون, صفرا, سودا و بلغم تولید می‌شود. به‌گفته وی همچنین هضم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...