مصرف بیش از ۳ فنجان چای در روز ممنوع

اشتراک گذاری :

نودیها:کارشناس تغذیه از مضرات مصرف بالای چای و شرایط مناسب نوشیدن این دمنوش می‌گوید.

 

سیدمجید هاشمی  چای و تمامی دمنوش‌های موجود، ریشه گیاهی دارند و از فرآوری قسمت‌های متفاوتی از گیاهان مختلف تولید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چایی سیاه به دلیل طعم دلپذیر در کشور ما به‌عنوان نوشیدنی اصلی انتخاب شده است، افزود: برگ گیاه چایی به دلیل فرآوری‌های زیاد به مقدار کمی خواص غذایی خود را از دست می‌دهد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: چای و دمنوش‌های گیاهی خواص زیادی دارند که می‌توان به وجود خاصیت آنتی‌اکسیدانی ضد سرطان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه مصرف بالای هر ماده غذایی برای بدن مضر است ادامه داد: توصیه می‌شود مصرف چای در روز در حد ۳ فنجان باشد چرا که مصرف بالای این نوشیدنی به بروز سکته‎‌های قلبی و مغزی کمک می‌کند، جذب بسیاری از مواد مغذی مانند آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد و مصرف بالای کافئین زیاد در این دمنوش در روی دادن بسیاری از مشکلات قلبی مانند ضربان بالا مؤثر است.

 وی گفت: به همین منظور چای نباید بلافاصله قبل از غذا نوشیده شود، کهنه‌دم، تیره و پر‌رنگ نباشد و حداقل از زمان دم‌کردن آن دو تا سه دقیقه گذشته باشد.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه در کشور ما دمنوش‌های زیادی از ایام گذشته وجود داشته که مضرات کمتری نسبت به چای سیاه دارند، افزود: دمنوش‌هایی مانند آویشن، به‌لیمو و گل گاوزبان از جمله نوشیدنی‌هایی با خواص مفید و آرام‌بخش هستند که متأسفانه مصرف آن‌ها در بین مردم کاهش یافته است.

هاشمی در پایان اضافه کرد: در کل همه دمنوش‌های گیاهی خواص مفید و مضر زیادی دارد ولی باید در مصرف آن‌ها اعتدال را رعایت کرد.

فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چهار نکته کلیدی از زندگی امام سجاد(علیه‌السلام)

د اکتبر 16 , 2017
نودیها:از جمله مباحث مهمی که در مباحث عاشورا پژوهی توجه محققان و نویسندگان را به خود جلب کرده، جایگاه بی بدیل امام سجاد(علیه السلام) در نهضت عاشورا است. امام سجاد(علیه السلام) بعد از واقعه تلخ و دردناک سال۶۱ هجری و جنایات کربلا حدود سی و پنج سال در قید حیات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...