مصرف آب با «ماهی» موجب بروز انواع فلج‌ها، قولنج و حتی سکته می‌شود

اشتراک گذاری :

نودیها:مهرداد میرکریمی درباره مصرف ماهی از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: ماهی از دیدگاه طب سنتی، سرد و تر است اما لازم به ذکر است که ماهی‌هایی که در اقیانوس هستند, میزان گرمی‌شان زیاد است و آنها را بیشتر سفارش می‌کنیم که افراد مصرف کنند.

ماهی تازه‌صیدشده از رودخانه در سردی و گرمی معتدل است

میرکریمی افزود: در برخی از کتب طب سنتی ذکر شده که ماهی‌های تازه‌صیدشده از رودخانه‌های آب شیرین در سردی و گرمی معتدل است.

ماهی تن از دیدگاه طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است

این متخصص طب سنتی بیان داشت: شاید برای افراد جالب باشد که ماهی تن در کتاب طب سنتی ذکر شده و حتی طبیعت آن را گرم و خشک دانسته‌اند، البته ماهی تن تازه مد‌نظر است و این در حالی است که اگر ماهی تن به‌صورت کنسروشده مصرف شود میزان گرمی و خشکی آن افزایش پیدا کرده و می‌تواند سودازا باشد و بروز بیماری‌های ناشی از ازدیاد سودا را افزایش دهد.

بهترین حالت استفاده از ماهی بریان‌کردن آن در آتش است

کریمی اضافه کرد: بهترین حالت استفاده از ماهی در کتاب‌های طب سنتی حالت بریان کردن آن در آتش و سرخ کردن همراه با روغن است؛ ماهی یکی از مواد غذایی است که برای افراد گرم‌مزاج مفید است و بهتر است همراه آبغوره و سماق مصرف شود.

وی یادآور شد: استفاده از آب بعد از ماهی فوق العاده مضرّ است و توصیه می‌شود که با فاصله زمانی مناسب، آب نوشیده شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: نباید حین مصرف ماهی تا حدوداً ۲ ساعت بعد از آن، آب خورده شود چرا که مصرف آب می‌تواند منجر به بروز انواع قولنج و زمینه‌ساز انواع فلج‌ها و حتی برخی از انواع سکته‌ها شود.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ادعای آمیخته با شیطنت بی بی سی؛ کار خارق‌العاده سردار سلیمانی؛ نفوذ به محل سخنرانی ابوبکر البغدادی

چ ژانویه 18 , 2017
نودیها:سایت شبکه بی بی سی فارسی از نشستن سردار سلیمانی در مقابل ابوبکر البغدادی در یکی از سخنرانی های او خبر داد. بنا به نوشته وب‌سایت بی بی سی که به خبرگزاری میزان منتسب شده، «قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هنگام یکی از سخنرانی های ابوبکر بغدادی رهبر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...