«مصحف» و «لوح» فاطمۀ زهرا(س) چیست و وارث آنها کیست؟

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به «مصحف» و «لوح» حضرت زهرا(س) به عنوان دو ذخایز امامت گفت: این دو در هنگام ظهور توسط حضرت مهدی(عج) نمایان خواهد شد.

محمدحسین رجبی‎دوانی، محقق تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفت‎وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره مصحف و لوح حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: «لوح» حضرت زهرا(س) هدیه‎ای الهی بود که خداوند برای پیامبر اکرم(ص) فرستاد و ایشان نیز به حضرت زهرا(س) اهدا کرد.

این محقق تاریخ اسلام با بیان این مطلب که در این لوح اسامی، فضیلت و جایگاه والای حضرات معصومان(ع) نگاشته شده است، گفت: بر اساس گزارش‌های روایی و تاریخی وارد شده، این لوح، سبز رنگ و بسیار درخشان همچون زمرّد است که روزی جابر بن عبدالله انصاری توفیق مشاهدۀ این لوح را در محضر حضرت زهرا(س) پیدا کرد و از روی آن نسخه‎ای را برای خود نوشت.

وی دربارۀ مصحف حضرت زهرا(س) نیز یادآور شد: این مصحف، فضیلتی ویژه برای حضرت فاطمه زهرا(س) محسوب می‌شود که بعد از وفات پیامبر اکرم(ص)، جبرئیل که فقط مأمور نزول بر پیامبران اولوالعزمِ صاحب شریعت بود، بر حضرت زهرا(س) حاضر می‌شد و اخباری را از آینده و عالم غیب که قرار بود بعدها در امت اسلامی واقع شود، به ایشان عرضه می‌‏داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جبرئیل را می‌دیدند و صدای او را می‎شنیدند، گفت: در جریان نزول جبرئیل(ع) بر فاطمه زهرا(س) و بیان نکات و اخبار آینده به ایشان، امیرالمومنین(ع) به عنوان کاتب مصحف زهرا(س) عمل می‌کردند و آنچه را که حضرت زهرا(س) از جبرئیل می‎شنیدند، بر امیر‏المؤمنین(ع) بیان می‌کردند و ایشان نیز آنها را می‎نوشتند. امیرالمومنین(ع) بر حضرت زهرا(س) ولایت داشتند، اما جبرئیل را نمی‎دیدند و صدای او را نمی‎شنیدند.

رجبی‎دوانی با تأکید بر اینکه این مصحف به همراه لوح حضرت زهرا(س) از ذخایز امامت هستند که از امام پیشین به امام بعدی به ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: اکنون این مصحف و لوح در اختیار امام زمان(عج) است و در زمان ظهور آن دو را خواهند آورد و در کنار دیگر ودایع الهی همچون قرآنِ امیر‏المؤمنین (ع)، ذوالفقار و … نمایان خواهند کرد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۳ سفارش ابلیس به حضرت نوح (ع)

ی مارس 19 , 2017
امام باقر(ع) فرمود: چون نوح نزد پروردگارش قوم خویش را نفرین کرد ابلیس ملعون نزد آن حضرت آمد و ایشان را به سه موضوع سفارش کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا موضوع سفارشات ابلیس به برخی پیامبران و رسولان الهی مسأله‎ای است که اهل‎بیت(ع) در روایات مختلف به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...