مشکلات ناحیه گردن و سرطان تیروئید

اشتراک گذاری :

سلامت و زیبایی

علی‌اصغر شیرازی در حاشیه افتتاحیه سمینار تومورهای سر و گردن گفت: سرطان تیروئید به دلیل سن پایین ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. این سرطان علاوه بر سنین بالا در سن پایین نیز بروز می‌کند. خانم‌های ۲۰ تا ۳۰ ساله بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی افزود: در صورتی‌که سرطان تیروئید در مراحل اولیه تشخیص داده شود به‌طور کامل درمان می‌شود. هر نوع پرتودرمانی در دوران طفولیت احتمال ابتلا به سرطان تیروئید را افزایش می‌دهد و افرادی که به هر دلیل مورد پرتو درمانی قرار می‌گیرند، باید به‌طور مرتب تحت معاینه‌های هر ۶ ماه تا یک سال یک‌بار باشند.

این متخصص گوش و حلق و بینی ادامه داد: این بیماری علائم مشخص و دقیقی ندارد. بیمارانی داریم که با دردها یا مشکلات گردن مراجعه می‌کنند و پس از معاینه  متوجه می‌شویم منشأ آن سرطان تیروئید است، یا بعضی از بیماران بدون علائم کم‌کاری یا پرکاری تیروئید هستند که بعد از معاینه مشخص می‌شود به سرطان مبتلا هستند. باید مشکلات ناحیه گردنی را جدی گرفت و حتماً با پزشک مشورت کرد.

شیرازی اضافه کرد: ممکن است سرطان تیروئید ریشه ارثی داشته باشد؛ به افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند توصیه می‌شود تحت معاینه دوره‌ای قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از علائم این بیماری گرفتگی صدا است، سرطان تیروئید به دلیل نزدیکی به تارهای صوتی ممکن است روی اعصاب تأثیر گذاشته و باعث گرفتگی یا تغییر صدا شود. این بیماری با عمل جراحی درمان خواهد شد و به دلیل آنکه غده تیروئید به تنظیم کلسیم بدن کمک می‌کند و عصب‌های ظریفی در این ناحیه است نحوه جراحی این غده بسیار اهمیت دارد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز - رتبه کنکور

ش جولای 25 , 2015
به نظر شما کدام گزینه برای انتخاب همسر مهم است ؟ ۱. ۲. ۳. ۴. ۵. ۶. ۷. ۸. ۹. ۱۰.پول !! بقیه گزینه ها چرت بود خودم حذفش کردم ********************************************************* رتبه کنکورم اومده از قلم چی به من زنگ زدن گفتن بهت ۴میلیون میدیم فقط بگو تو کلاسای ما […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...