مشروبات الکلی بنوشید، غمتان نباشد، سرطان که بد نیست! +عکس و نمودار

اشتراک گذاری :
نودیها:گزارش و آمار بهداشت جهانی درباره میزان مصرف مشروبات الکلی در سراسر جهان سوژه ترویج شراب خواری بین مخاطبان فارسی زبان بی بی سی را فراهم کرد.

“پا به پای مردم کدام کشور شراب می نوشید” عنوان مطلبی است که تارنمای سایت بی بی سی با استناد به گزارش آماری سازمان بهداشت جهانی از”میزان مصرف الکل در کشورهای مختلف جهان” منتشر کرده است.

سایت وابسته به دولت پادشاهی انگلیس که برای تغییر فرهنگ فارسی زبانان راه اندازی شده و به‌ روز می شود، طی این گزارش کوشیده به صورتی نرم شراب خواری را ترویج کند.

ساختار کلی این گزارش به طوری در تحریریه بی بی سی فارسی تنظیم شده است که در جهت ترویج شراب و شراب خواری برای مخاطب فارسی زبان است.

علاوه بر جهت گیری تیتر، کلماتی مانند نوشیدن و محبوب، ناخودآگاهِ هر خواننده ای را با گرایش به سمت مصرف مشروبات الکلی گره می زند.

اشاره به مضرات الکل تنها به صورتی خلاصه و کلی در بخش انتهایی گزارش گنجانده شده است.

 

معمولا بخش پایانی هر گزارشی بطور عمومی با التفاوت و توجه کمتری از سوی مخاطبان مواجه است. بخصوص اینکه با گسترش شبکه های اجتماعی معمولا کاربران به دنبال اخبار و رویدادهای کوتاه بوده و در بیشتر مواقع به تیتر و عنوان خبر بسنده می کنند. به نظر می رسد گزارش بی بی سی فارسی با توجه به این نکته روان‌شناسانه تنظیم شده است.
بی بی سی همچنین کوشیده استفاده از الکل را در نگاه مخاطب خود امری عادی و جهانی نشان دهد.

گفتنی است بیشترین مصرف مشروبات الکلی در گزارش بهداشت جهانی مربوط به کشورهای غربی است و کمترین آن به کشورهای مسلمان مربوط است. در گزارش بی بی سی به این واقعیت اشاره نشده است.

جام

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟

ش دسامبر 31 , 2016
نودیها:خیلی از والدین می پرسند، قصه گویی چه تاثیری در زندگی کودک دارد؟ قصه زندگی را از نوع آغاز می کند. خیال پردازی را غیر مستقیم یاد می دهد. در ذهن کودک سوال ایجاد می کند و به کودک یاد می دهد حوادث را بهم بچسباند. باعث می شود خدا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...